2p

Kedden a második A380-as is sikeresen abszolválta első próbaútját. A berepülési programban összesen öt szuperjumbó fog résztvenni, a gépeknek extrém körülmények között kell majd helytállniuk. Mfor.hu körkép.

2500 óra próbarepülés

[ajanlo=546][igazitas=right/]A berepülési programban összesen öt A380-as vesz majd részt. Az MSN 001-es legfontosabb feladata a gép fő műszaki jellemzőinek meghatározása, a vezetési technika tökéletesítése. Az MSN 004-es a géptípus teljesítményrepüléseinek próbapadja lesz majd, a további két A380-ast pedig már teljes egészében ülésekkel és fedélzeti rendszerekkel rendezik majd be, illetve tesztelik az utaskabin hangszigetelését is. Ugyanezek a gépek szolgálnak majd a leghosszabb útvonalrepülések próbájára, s ezeken szimulálják majd a mindennapos kereskedelmi repülések valós körülményeit, valamint a gép kompatibilitását a különböző repülőtéri rendszerekkel.

A gyári kísérleti repülések sorozatában egy ötödik A380-as is részt vesz majd. Ezt az Engine Alliance GP7200-as hajtóműveivel fogják felszerelni, s fő feladata lesz mindazon repülési tesztek végrehajtása, amelyek ehhez a hajtóműtípushoz kötődnek. Az A380-as teljes repülési tesztprogramja összesen több mint 2500 repült órát foglal magába. A tesztek végeztével kerül sor a hatósági engedélyeztetésre.

Az eredeti tervek szerint az A380-ast elsőként, 2006 végén a Singapore Airlines állítja majd forgalomba, az Air France és a Lufthansa pedig 2007 őszén teszi meg ugyanezt.

Az Airbus, illetve a Boeing megrendelései, az összes géptípust tekintve

A szuperjumbóra, amelynek sorozatgyártását jövőre kezdik meg, eddig 16 vásárlótól 159 megrendelés futott be, 10-15 vevővel pedig jelenleg is folynak a tárgyalások. A cég nemrég elismerte, hogy 2010-ig az eddigieken felül további 30 darab A380-asra találna vevőt, ám a kapacitás végessége miatt ezt nem tudja vállalni.

A társaság a már bevállalt rendeléseknek sem tud időben eleget tenni. Christian Scherer alelnök az mfor.hu-nak korábban elmondta: átlagosan 6-7 hónapot csúsznak majd a szállítással. Scherer ezt azzal magyarázta, hogy egyrészt már így is több szuperjumbót adtak el az eredetileg tervezettnél, másrészt a légitársaságok váratlan ötletekkel rukkoltak elő a belső tér elrendezését illetően. Az A 380-as listaáron 282-302 millió dollárba kerül.


Wéber Balázs
Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!