[ajanlo=173][igazitas=left/]Wolfgang Mayrhuber, a vállalat vezérigazgatója a részvényesek éves találkozóján elmondta: a cég több módon is elősegítené saját növekedését, például több járatot indítana több útvonalon. Más légitársaságok felvásárlásától, mint az Air Dolomiti, vagy a Swiss szintén az ügyfélszám növekedését várja a vezérigazgató - írja a Bloomberg.
Az Air Dolomiti olasz regionális légitársaságot 2003-ban vette meg a Lufthansa, a veszteséges Swiss nemzetközi légitársasággal pedig idén márciusban állapodtak meg az akvizícióról. Ezzel a Lufthansa új bázist nyerne hosszú távú járatai számára, s így előnyt szerezhetne az Európában terjeszkedő diszkont légitársaságokkal szemben.
A növekedés érdekében a cég müncheni infrastruktúráját is továbbfejleszti. A társaság 2003-ban segített a reptérnek kifizetni az 1,1 milliárd dolláros, csak a Lufthansa által használt terminált. A vállalat tavaly a Kínába, Indiába, Iránba, Kanadába és az Egyesült Államokba indított járataival 13 százalékkal nagyobb utasforgalmat bonyolított le Münchenben, mint 2003-ban, s ezzel a Flughafen München legnagyobb ügyfele.
Karl Ulrich Garnadt, a cég müncheni műveleteiért felelős vezetője szerint az ottani növekedés a vártnál jobban halad. Az idei utasszám növekedést 6-7 százalékosra becsli.
A légitársaság új termékek bevezet, együtt fog működni például az üzleti repülőutakat bonyolító NetJets-szel, és a diszkont-szolgáltatásokat kínáló Germanwings-szel, melynek anyavállalatát, a Eurowingset 49 százalékban birtokolja.
Menedzsment Fórum
Akvizíciókkal bővülne a Lufthansa
Európa második legnagyobb légitársasága, a Deutsche Lufthansa AG bejelentette, hogy a diszkont-légitársaságok térhódítása ellenére továbbra is akvizíciókkal szeretne növekedni. A cég felújítja infrastruktúráját müncheni központjában.