Annak ellenére, hogy teljes beruházásra, melynek értéke mintegy 125 milliárd forint, 2010-ig kerül sor, már 2007-től megkezdődik a termelés. Az üzemben teljes kapacitásával évente 10 millió gumiabroncsot gyártanak majd. A Dow Jones hivatkozva Cho Chung-hwan, a társaság elnök-vezérigazgatójára közölte, hogy a magyar kormány a beruházás egy részét támogatásokkal, illetve infrastruktúra biztosításával segíti.
A dél-koreai cég az aláírást megelőzően hetek óta halogatta a Kelet-Európába tervezett beruházás helyszínének kiválasztását. Az elnök-vezérigazgató a Dunaújvárosról szóló döntést a jól képzett munkaerővel, a dinamikus úthálózat-fejlesztésekkel, az infrastruktúra magas színvonalával és a kedvező üzleti környezettel indokolta, számol be az MTI hírügynökség.
A Hankook beruházásáért Magyarországon kívül Szlovákia, Csehország és Lengyelország versenyzett. A Hankook májusban már előzetesen Szlovákiát választotta az új, 2007-ben indulni tervezett gyártótelepe színhelyéül - Léva mellé tervezte az üzemet -, de később elállt ettől a tervétől, miután a szlovák kormány elutasította a vállalat fejlesztési támogatásra vonatkozó igényét.
A szlovák kormány eredetileg 30 millió eurós fejlesztési támogatást ígért, míg a lengyel kormány mindössze kétmilliósat. Az adókedvezményeket is figyelembe véve azonban mindkét ország nagyjából 100 millió eurós kedvezményt ajánlott fel. A szlovák kormány azonban később túlzottan adakozónak találta saját ajánlatát, és visszavonta azt. Magyarország a beruházással autógumi-gyártó hatalommá válhat a térségben, hiszen a francia Michelin új üzemet épített Nyíregyházán, a japán Bridgestone pedig Tatabányán készül üzemet létesíteni.
Menedzsment Fórum