A tőkeerős magyar vállalkozás egy projektcégén keresztül azt követően kapcsolódott be a repülőtér fejlesztésébe, hogy a székesfehérvári önkormányzat felmondta az angol Plane Stationnel kötött korábbi megállapodását, mivel az nem teljesítette fizetési kötelezettségeit. A szerződés aláírásakor mind Székesfehérvár, mind Aba polgármestere hangsúlyozta: a börgöndi repülőtér felépítése nemcsak a két érintett önkormányzat, hanem Fejér megye hátrányos helyzetű déli térsége és a közép-dunántúli régió gazdaságának érdekeit, az ott élők életminőségének javítását szolgálja.
Nagygyörgy Tibor, a Biggeorge's-NV társtulajdonosa az MTI-nek elmondta: az üzleti tervek szerint 2009 közepére, optimális esetben 2008-ra elkészülő, mintegy 15 milliárd forintos költséggel megvalósuló, 2300 méter hosszú kifutópályával rendelkező repülőtér az alacsony költségű fapados gépek és évi mintegy egymillió utas fogadására lesz alkalmas. Tervezik, hogy következő lépésként a régió vállalkozásainak kiszolgálására alkalmas logisztikai bázist is kialakítanak - tette hozzá a befektető.
Információja szerint a több mint hétmilliárd forint saját tőkéjű, jelenleg 18 projekt megvalósításán dolgozó cég azért döntött amellett, hogy bekapcsolódik a börgöndi repülőtér fejlesztésébe, mert a jövendő légikikötő földrajzi helyzete igen kedvező: közel van Székesfehérvárhoz, Budapesthez és a Balatonhoz.
Döntő volt a választásnál az is, hogy a repülőtér létesítéséhez szükséges szakhatósági engedélyezési eljárások előrehaladtak, és várhatóan jövőre a létesítési engedélyt is megkaphatja a projektcég.
A létesítési engedély megszerzéséig a befektetőnek 50 százalékos, a két önkormányzatnak 25-25 százalékos részesedése van a projektcégben. A létesítési engedély megszerzését követően a Biggerorge's-NV 90 százalékos tulajdont szerez a projektcégben, a két önkormányzat pedig 5-5 százalékot - közölte Nagygyörgy Tibor.