Kósa Lajos emlékeztetett arra, hogy a mostani szerződéskötést hosszú pályáztatási folyamat, összesen hat közbeszerzési tender előzte meg.
Az utolsót a CAF nyerte, s a 18 alacsonypadlós villamost 38 millió euróért gyártja le. Az Európai Unió a költségek 77,14 százalékát, a magyar állam 13,61, Debrecen városa pedig 9,25 százalékát fedezi - tette hozzá a polgármester.
Elmondta azt is, hogy a CAF villamosainak kocsiszekrénye alumíniumból készül, így üzemeltetésük is olcsóbb lesz.
Az első villamost 2013 májusában szállítja le a gyártó, az utolsót 2014 márciusában állítják üzembe Debrecenben - tette hozzá megjegyezve, hogy a megállapodás karbantartáshoz szükséges eszközök szállítását is tartalmazza. A továbbiakban még az utastájékoztatási rendszerről és a villamosok festéséről egyeztetnek. Utóbbiról az interneten szavazhatnak majd a debreceniek.
A hosszúra nyúlt közbeszerzési eljárások eredményeként a város 25 százalékkal olcsóbban jut a villamosokhoz - mondta Kósa Lajos az MTI érdeklődésére. A CAF első ajánlata ugyanis még 44 millió euró volt.
Felipe Rodrigo, a CAF vezérigazgatója kifejtette: a legmagasabb technológiájú, a legjobb minőségű villamosokat szállítják le, a debreceniek legjobb megelégedésére. Mint mondta, a cégnek ez fontos szerződés, de számukra az ár nem a legmegfelelőbb.
Elmondta ugyanakkor, hogy Európa számos országában - Spanyolország mellett Franciaországban, Nagy-Britanniában, Szerbiában és hamarosan Svédországban - közlekednek a villamosaik.
Debrecenben egyébként már elkezdődött a 2-es villamos sínpályájának az építése, amely az első villamos megérkezésére elkészül.
MTI