A félreérthetőség, céltalanság válsághoz vezet az átmenet során. A zavar és a szétesés minimalizálása érdekében szükséges annak közlése, hogy mi folyik a vállalatnál. A változási folyamat előrehaladtával bátorítani, támogatni kell a változások befogadását, az alkalmazkodást. Az alkalmazottak meghallgatása, a reakciók figyelése lehetővé teszi a menedzserek számára, hogy megtudják: mely területekre kell különös gondot fordítani a változási folyamat során.
Amint a változást befogadták és véghezvitték, a látomást felül kell vizsgálni, szükség esetén átdolgozni. Annak tisztázása, hogy merre tart a szervezet, a jövőképben kerül dokumentálásra. A látomás folyamatos megvalósításához szükség van minden munkatárs elkötelezettségére. Az egyének viselkedésmódjának az új szervezet értékei felé kell mutatniuk; ha nem így van, akkor az eddig megvalósult változások széthullanak.
Természetesen némelyeknek több segítségre van szükségük a változások elfogadásához, mint másoknak, azonban a szervezet minden tagjának a változások képviselőjévé, kezdeményezőjévé kell válnia. A rendszerben tevékenykedő összes embernek magára kell vállalnia, hogy a szervezet stratégiai terve és jövőképe által meghatározott irányvonalak szerint tevékenykedik.
Következtetés
A változás megfelelő menedzselése határozza meg, hogy egy szervezet milyen jól alkalmazkodik a változáshoz. Azok a vállalatok lesznek sikeresek, amelyek struktúrát alakítanak ki a változás kezelésére, a hozzá való alkalmazkodásra és a változás véghezvitelére. A szervezet tagjainak, különösen a felső vezetésnek meg kell erősítenie a változás hatásait: úgy kell viselkedniük, hogy az összhangban legyen a szervezet jövőképével.
A vállalkozásoknak alkalmazkodniuk kell a közelgő változásokhoz, ha életképesek, termelékenyek és hatékonyak akarnak maradni. A menedzsment nem várhatja meg a bekövetkező változásokat. Ha előre tudni lehet, hogy mi fog történni és mikor, akkor kézben lehet tartani a változásokat és alkalmazkodni lehet hozzájuk.
Alkalmazkodás a változások sajátosságaihoz
A világ bonyolultabbá válásával egyre nő az emberekre és a szervezetekre nehezedő és arra irányuló nyomás is, hogy gyorsabban kezeljék a változásokat. Mit tehetünk mi, és mit tehetnek a szervezetek, hogy magukba szívják ezeket a változásokat? Az alábbiak azt vizsgálják, hogy hogyan menedzselhetők a változások és milyen stratégiák alkalmazhatók a változások érdekében. A munkahelyek - akár-csak az egész világ - folyton változnak, és a változások kezelésének módja határozza meg az egyén túlélésének és sikerének esélyeit.