2p

Tavaly a német vasútnak - történetében először - saját erejéből, állami "rásegítés" nélkül is sikerült nyereségessé tennie tevékenységét: üzemi eredménye 253 millió euró lett a megelőző évi 172 millió eurós veszteség után.

A Der Spiegel és az Allgemeine Sonntagszeitung jelentései szerint a Deutsche Bahn bevételei növekedtek a regionális és városi közlekedésben, és logisztikai leánycége, a Schenker is növelte jövedelmét. A konszern teljes forgalma tavaly 4,1 százalékkal, közel 24 milliárd euróra nőtt, és az idei első hónapokban is kedvezően alakul az árbevétel - például nagy siker a Lidl kereskedelmi hálózattal közösen bonyolított olcsójegy-árusítás.

A távolsági forgalomban ugyanakkor 260 millió euróra - a korábbi közel felére - sikerült csökkenteni a veszteséget, miközben azonban csak 137 milliós mínuszt terveztek a piaci szegmensben. A vártnál rosszabbul teljesített a Deutsche Bahn áruszállító leánycége, a Raillion is: 15 millió eurós mínuszt volt kénytelen elkönyvelni, miközben 120 millió eurós eredményt terveztek a számára.

A Deutsche Bahn vezetője a cég mielőbbi tőzsdére vitele mellett van, akár már jövőre, de a német közlekedési tárca legkorábban 2007-re valószínűsíti ezt. (MTI)

Kapcsolódó anyagok
Tovább erősíti a logisztikában részlegét a német vasút
Ingyen szállítaná utasait a német vasút
A dráguló energia miatt emeli árait a német vasút

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!