Jelenleg a Sárga Oldalak áll nyerésre az online vásárlókért folyó harcban az Egyesült Államokban, lekörözve az olyan nagy ellenfeleket, mint a Google vagy a Yahoo. A ComScore Networks által készített felmérés az első abban a sorban, mely a fogyasztói magatartást a helyi keresők tükrében vizsgálja. A tanulmány rámutatott, hogy jóval kevesebb keresgélés után döntenek egy bizonyos kereskedő mellett a vásárlók, ha a Sárga Oldalakat használják(5 keresés), mintha a Yahoo vagy a Google szolgáltatásait vennék igénybe (8 keresés).
[ajanlo=101][igazitas=left/]
A vásárlók iránti versengés tavaly kapott új lendületet, mikor a nagy vállalatok (Google, Yahoo, MSN, America Online) olyan keresési szolgáltatásokkal bővítettek, amik segítségével még inkább kiaknázhatják a helyi piacban rejlő lehetőségeket. A nagyobb műszaki tapasztalatnak köszönhetően olyan kényelmi elemeket építettek be, mint a testre szabott térkép, mely megmutatja a legrövidebb utat az áhított termék kereskedőjéhez. Azonban úgy tűnik, a legmodernebb technika sem tudja felvenni a versenyt a Sárga Oldalak közel 100 éves adatbázisával. Számos olyan kis kereskedő akad, aki nem rendelkezik web-es felülettel, a Sárga Oldalak lapjain azonban évről-évre szívesen hirdet.
A kutatás készítői szerint a Sárga Oldalak keresőin taktikus lépés volna célirányosabb hirdetések, kuponok elhelyezése, mivel az itt keresgélők jóval közelebb állnak a vásárláshoz, mint a Google vagy a Yahoo oldalain nézelődők. A felmérés szerint a Sárga Oldalakat választók online 5-17 százalékkal, míg offline 13-17 százalékkal költöttek többet, mint azok a társaik, akik nagyobb keresőket használtak.
Menedzsment Fórum
Alulmaradt a Yahoo a vásárlókért folyó harcban
Többet és gyorsabban költenek a Sárga Oldalak internetes oldalán keresgélők, mint azok, akik hagyományos keresőrendszert használnak, derül ki a ComScore Networks jelentéséből