A tavalyi teljesítményt mindazonáltal fékezték a növekvő költségek az élesebb verseny miatt. Gyenge volt az üzletmenet Belgiumban, de az amerikai forgalom alakulása reménnyel tölti el a befektetőket. Az Egyesült Államokban - ahol a Delhaize bevételeinek 70 százaléka keletkezik - nőttek az eladások a tavalyi második félévben, az ottani, közel 1400 boltból álló hálózat minőségi fejlesztésének köszönhetően. A Delhaize a nagyságra nyolcadik élelmiszer-kiskereskedelmi hálózat az Egyesült Államokban.
Ugyanez az üzletpolitika azonban a jelek szerint visszaesést okoz Európában, mert a vásárlók drágállják a Delhaize kínálatát, és a céget nyomja az olcsóbb cégek, a Carrefour, az Aldi, a Lidl és hasonlók árversenye, mondják elemzők. A Delhaize tavaly 71-gyel növelte üzleteinek számát világszerte, az idei terv további 96, összesen 2732-re, a beruzási költségkeret 770 millió euró.
A Wal-Mart amerikai kereskedelmi konszern át kívánja venni Magyarországon a Delhaize Cora-üzletláncát, értesült novemberben a Financial Times Deutschland. A Wal-Mart állítólag megvizsgálta a Cora-telephelyek üzleti mérlegeit. Az esetleges ügyletről a felek maguk azóta sem nyilatkoztak. Lee Scott, a Wal-Mart főnöke az év vége felé kelet-európai felvásárlások terveit jelentette be, helyszínként Magyarországot, Lengyelországot és Oroszországot említve.
A Delhaize csoport adózott eredménye 2004-ben 222 millió euró volt, a 2003-as 174,5 millió és a 2002-es 179,9 millió után.
Kapcsolódó anyagok: