A német Bertelsmann-konszern amerikai leánycége, a BMG Direct átveszi a legnagyobb amerikai kiskereskedelmi DVD-értékesítőt, a Columbia House Companyt. A tranzakció részleteit nem hozták nyilvánosságra, de szakértő források szerint mintegy 400 millió dollárt taksál az ügylet.
A felvásárlás 2002, azaz a Zomba Records megvásárlása óta, a német médiabirodalom legnagyobb amerikai szerzeménye. A Bertelsmann a Columbia 85 százalékát a Blackstone Grouptól, 7,5 százalékát a Sonytól, és ugyancsak 7,5 százalékát a Time Warnertől vásárolja meg.
[ajanlo=143][igazitas=left/]A Columbia House-t, a legnagyobb amerikai DVD-kiskereskedőt a BMG Directbe integrálják, amely a legnagyobb közvetlen fogyasztói zeneértékesítő az Egyesült Államokban. A Bertelsmann indoklása szerint a két üzletág egyesítésével szélesedik a termékpaletta, mind a BMG Direct, mind a Columbia House ügyfélköre számára, értesült az MTI.
A legnagyobb európai médiacsoport, a német Bertelsmann egyébként jelentősen növelte üzemi eredményét tavaly, elsősorban televíziós üzletágának köszönhetően: az adózott eredmény az egy évvel korábbinak közel hatszorosára, 1,032 milliárd euróra nőtt.
A cég az idei év egészére is érezhető növekedéssel számol: pénzügyi igazgatója szerint üzemi eredményüket a tavalyi felett várják, és kismértékű szerves forgalomnövekedést is valószínűsítenek, mivel - mint mondta - az üzletmenet igen kedvezően alakul. Mindenekelőtt a zenei részleg, a BMG és a Bertelsmann-csoporthoz tartozó legnagyobb európai tv-konszern, az RTL-csoport járult hozzá jelentősen a jó eredményekhez.
MTI/Menedzsment Fórum
Amerikai DVD-küldő céget vesz a Bertelsmann
A német Bertelsmann-konszern amerikai leánycége, a BMG Direct átveszi a legnagyobb amerikai kiskereskedelmi DVD-értékesítőt, a Columbia House Companyt. A tranzakció részleteit nem hozták nyilvánosságra, de szakértő források szerint mintegy 400 millió dollárt taksál az ügylet.