3p

Az e-mailekkel párhuzamosan nő a nemkívánatos küldemények, a spamek száma. Az informatikusok erre is találtak megoldást, szűrőket alkalmaznak ellenük. A rendszerek azonban egyenlőre úgy tűnik nem tökéletesek, gyakran a fontos leveleket is a kukába dobják.

Már jó néhány olyan fórummal találkozhatunk, ahol az aktuális filmsorozatok alakulása mellett az olvasók hasznosabb dolgokat is megosztanak egymással. Egyre nagyobb fejfájást jelent a nemkívánatos e-mail-ek és hirdetések kivédése, de ugyanekkora problémát jelenthet az is, ha úgy sikerül mindezeket kivédenünk, hogy néhány dolgozónk eközben fontos információktól kénytelen megfosztani magát.

Nem is gondolnánk, hogy az e-mailek mekkora hányada esik áldozatául a különféle szűrő és blokkoló rendszereknek. Egy amerikai egyházi oldal imádságainak közel 20%-a nem jutott el az „előfizetőkhöz”. Ilyen és ehhez hasonló példát mindenki tudna mondani, hiszen a vállalatok folyamatosan védekeznek a nemkívánatos levelek ellen. S talán néhányan azzal is tisztában vannak, hogy hány hírlevél nem érkezik meg a kíméletlen szűrőknek köszönhetően. Csak néhány a legismertebb áldozatok közül: CNN Breaking News, eMarketer Daily, Musician’s Friend Newsletter, EarthLink’s weekly stb.

Tudnak-e erről a küldő cégek? S ha igen, tesznek-e ellene valamit?
Ötletek a baj orvoslására:

  • Személyesen üljünk le internet szolgáltatónkkal, vagy cégünk IT szakemberével. Sok esetben tévesen helyeznek el minket egy-egy kategóriában, s ennek köszönhetően a szűrés is téves. Ha nem erről van szó, számoljunk be tevékenységünkről, az azt érintő e-mailekről, hogy feloldhassa a szükséges területről érkező leveleket.


  • A dolgozói oldalról talán kevesen vannak vele tisztában, hogy a legtöbb szűrő bizonyos szavak esetén automatikusan működik. Ezek közé tartozik az ingyenes, új, garantált stb. szavak. A számunkra fontos levelek/címek listájának megadásakor legyünk annyira konkrétak, amennyire csak tudunk, hogy jövő héten már megérkezzenek hírleveleink az adott vállalattól.


  • Az ingyenes levelező rendszerek nagy része ugyancsak rendelkezik szűrési lehetőséggel. Itt mi magunk dönthetjük el, hogy mit szeretnénk blokkolni, s mit szeretnénk leveles ládánkban látni. Talán ez a legideálisabb megoldás, hiszen a legjobbajanlat.com egyesek számára akár kecsegtető is lehet...


Mit tehetnek azonban azok az e-mail marketinggel foglalkozó vállalatok, akik hirdetése nem talál célba, s erről tudomást szereznek? Talán fontolóra kellene venniük azt a taktikát, hogy csak oda küldjenek e-mailt, ahol azt szívesen látják...


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!