Már jó néhány olyan fórummal találkozhatunk, ahol az aktuális filmsorozatok alakulása mellett az olvasók hasznosabb dolgokat is megosztanak egymással. Egyre nagyobb fejfájást jelent a nemkívánatos e-mail-ek és hirdetések kivédése, de ugyanekkora problémát jelenthet az is, ha úgy sikerül mindezeket kivédenünk, hogy néhány dolgozónk eközben fontos információktól kénytelen megfosztani magát.
Nem is gondolnánk, hogy az e-mailek mekkora hányada esik áldozatául a különféle szűrő és blokkoló rendszereknek. Egy amerikai egyházi oldal imádságainak közel 20%-a nem jutott el az előfizetőkhöz. Ilyen és ehhez hasonló példát mindenki tudna mondani, hiszen a vállalatok folyamatosan védekeznek a nemkívánatos levelek ellen. S talán néhányan azzal is tisztában vannak, hogy hány hírlevél nem érkezik meg a kíméletlen szűrőknek köszönhetően. Csak néhány a legismertebb áldozatok közül: CNN Breaking News, eMarketer Daily, Musicians Friend Newsletter, EarthLinks weekly stb.
Tudnak-e erről a küldő cégek? S ha igen, tesznek-e ellene valamit?
Ötletek a baj orvoslására:
- Személyesen üljünk le internet szolgáltatónkkal, vagy cégünk IT szakemberével. Sok esetben tévesen helyeznek el minket egy-egy kategóriában, s ennek köszönhetően a szűrés is téves. Ha nem erről van szó, számoljunk be tevékenységünkről, az azt érintő e-mailekről, hogy feloldhassa a szükséges területről érkező leveleket.
-
- A dolgozói oldalról talán kevesen vannak vele tisztában, hogy a legtöbb szűrő bizonyos szavak esetén automatikusan működik. Ezek közé tartozik az ingyenes, új, garantált stb. szavak. A számunkra fontos levelek/címek listájának megadásakor legyünk annyira konkrétak, amennyire csak tudunk, hogy jövő héten már megérkezzenek hírleveleink az adott vállalattól.
-
- Az ingyenes levelező rendszerek nagy része ugyancsak rendelkezik szűrési lehetőséggel. Itt mi magunk dönthetjük el, hogy mit szeretnénk blokkolni, s mit szeretnénk leveles ládánkban látni. Talán ez a legideálisabb megoldás, hiszen a legjobbajanlat.com egyesek számára akár kecsegtető is lehet...
Mit tehetnek azonban azok az e-mail marketinggel foglalkozó vállalatok, akik hirdetése nem talál célba, s erről tudomást szereznek? Talán fontolóra kellene venniük azt a taktikát, hogy csak oda küldjenek e-mailt, ahol azt szívesen látják...