2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az idei első félévben, Angliában a hirdetők 490,8 millió fontjukat költötték internetes reklámokra - ami több mint amit rádióra vagy kültéri hirdetésekre fordítanak -, és ez az összeg meg fogja haladni az egymilliárdot az év végére. A látványos növekedést a szélessávú hozzáférés elterjedésével magyarázzák.

Az internetes reklámokra fordított pénz 2005 első félévében (490,8 millió font) hatvanhárom százalékkal haladta meg a tavalyi hasonló időszakban mért értéket. Ez a növekedés jelentős ahhoz képest, hogy a reklámszektor egészében csak három százalékos volt a növekedést az Egyesült Királyság területén. A folyó év első felében online reklámra költött pénz meghaladja a 2003-mas évben erre a célra fordított összeg egészét, amely 407,8 millió font volt - írta az eMarketer az Angol Internet-reklám Iroda (UKIAB) és a PricewaterhouseCoopers (PwC) közös felmérésére hivatkozva.

Az internetes hirdetésekre fordított összeg már tavaly meghaladta a rádiós hirdetések összegét és az idén sikerült leelőznie a kültéri hirdetéseket is így a reklámtorta 5,8 százalékából részesedik. "Ez a növekedés meghaladta minden elvárásunkat" - nyilatkozta az International Advertising Bureau (IAB) vezérigazgatója, Guy Phillipson.

Az IAB 2004-ben 2006 második felére jelezte a kültéri hirdetések megelőzését. Az online marketing piac mérete 2005-ben már biztos, hogy meghaladja az egymilliárd fontot - tette hozzá a vezérigazgató. Arra a kérdésre, hogy mi a kiemelkedő siker kulcsa Phillipson a következőket mondta: "egyértelműen a szélessávú hozzáférések elterjedése ösztönzi a hirdetőket".

Angliában az elmúlt tizenkét hónap alatt megduplázódott - amely nyolcmilliót jelent - a szélessávval rendelkező háztartások száma. Ezzel Nagy-Britannia megelőzte az USA-t a szélessávval rendelkező háztartások arányában. A vezérigazgató hozzátette továbbá, hogy "a hirdetők kezdik felismerni az internetben rejlő lehetőségeket és ennek megfelelően alakítják ki a reklámra szánt költségvetésüket".

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!