Az internetes reklámokra fordított pénz 2005 első félévében (490,8 millió font) hatvanhárom százalékkal haladta meg a tavalyi hasonló időszakban mért értéket. Ez a növekedés jelentős ahhoz képest, hogy a reklámszektor egészében csak három százalékos volt a növekedést az Egyesült Királyság területén. A folyó év első felében online reklámra költött pénz meghaladja a 2003-mas évben erre a célra fordított összeg egészét, amely 407,8 millió font volt - írta az eMarketer az Angol Internet-reklám Iroda (UKIAB) és a PricewaterhouseCoopers (PwC) közös felmérésére hivatkozva.
Az internetes hirdetésekre fordított összeg már tavaly meghaladta a rádiós hirdetések összegét és az idén sikerült leelőznie a kültéri hirdetéseket is így a reklámtorta 5,8 százalékából részesedik. "Ez a növekedés meghaladta minden elvárásunkat" - nyilatkozta az International Advertising Bureau (IAB) vezérigazgatója, Guy Phillipson.
Az IAB 2004-ben 2006 második felére jelezte a kültéri hirdetések megelőzését. Az online marketing piac mérete 2005-ben már biztos, hogy meghaladja az egymilliárd fontot - tette hozzá a vezérigazgató. Arra a kérdésre, hogy mi a kiemelkedő siker kulcsa Phillipson a következőket mondta: "egyértelműen a szélessávú hozzáférések elterjedése ösztönzi a hirdetőket".
Angliában az elmúlt tizenkét hónap alatt megduplázódott - amely nyolcmilliót jelent - a szélessávval rendelkező háztartások száma. Ezzel Nagy-Britannia megelőzte az USA-t a szélessávval rendelkező háztartások arányában. A vezérigazgató hozzátette továbbá, hogy "a hirdetők kezdik felismerni az internetben rejlő lehetőségeket és ennek megfelelően alakítják ki a reklámra szánt költségvetésüket".