Egyesek kedvenc szőrmeállatkájukat viszik magukkal a fejfájós üzleti utakra, míg mások könyvvel vigasztalódnak. A brit felmérés válaszadóinak harmada pedig inkább választaná saját toalettje pucolását, mint egy tengerentúli üzleti tárgyalást.
[ajanlo=474][igazitas=left/]Az éves szabadság háromszorosát, átlagosan mintegy 67,8 napot töltenek kiküldetésben, családjuktól távol a brit üzletemberek, derül ki a WebEx Communications felméréséből. A legtöbb utazás átlagban 5,2 napos, melyekből mintegy 12,9 jut egy évre. A számok láttán nem túlzás a kijelentés: nemcsak lelkünk, de életünk is a vállalatot illeti meg.
Inkább a rokonok, mint a reptér
Az üzleti élet szereplői (46 százalék) jobban viselik a rokonlátogatásokkal járó stresszt, az anyósvacsorákat, mint a nemzetközi repterek idegtépő kavalkádját. Igen magas azok aránya (42 százalék), akik inkább vesznek részt kedvesükkel a ház illetve lakáskeresés mizériájában, mint hogy nézeteltérésbe keveredjenek az útlevélvizsgálat során. Meglepő, de 37 százalék még saját mellékhelyiségét is szívesebben tisztítja, mint hogy értékes órákat fecséreljen el a reptéri váróban.
Magányos üzletemberek
A válaszadók 81 százaléka amint elfoglalja a biztonságot jelentő szállodai szobát rögtön a telefonkagylóért nyúl, hogy felhívja kedvesét. A felmérés tanúsága szerint a férfiak jóval inkább (60 százalék) hiányolják párjukat, mint a női vezetők. A nők mintegy fele bevallottan előbb érzi gyermeke hiányát, mint házastársáét.
Mindig csak a munka, a munka és a munka
Az utazgató üzletemberek fele számára az este nem jelent egyet a munka befejeztével. Inkább választják számítógépüket és a munkát, mint egy ital elfogyasztását az ügyféllel. Ha szórakozni akarnak, legtöbben (72 százalék) a könyvekhez nyúlnak, de csak könnyedebb elalvás előtti történeteket olvasnak. Üzleti utak során a hotel falain kívül a válaszadók közül csak mintegy 8 százalék merészkedett.
Az üzleti út egy folyamatos fejfájással járó élmény, fogalmazott a WebEx kommunikációs vezetője. Hozzátette: "Az adatok is alátámasztják azt a korábbi feltételezést, miszerint el kell mozdulni a virtuális üzleti tárgyalások irányába. Természetesen ez a megoldás nem minden esetben alkalmazható, s előfordulhat, hogy elkerülhetetlen a személyes találkozás, de meg kell értetni az üzleti élet szereplőivel, hogy van kiút a utazással járó frusztrációból."
Az otthon melege
A sokszor megközelíthetetlennek tűnő üzletemberek is húsból, vérből vannak. Ezért csak keveseket lepett meg, hogy akadt egy 4 százalékos válaszadói tábor, amely szőrmeállatkákkal és otthoni mütyűrökkel teszi elviselhetőbbé komor szállodai szobáját. Öt százalék pedig el nem indulna szerencsekívánalmak nélkül.
Menedzsment Fórum
Anyósvacsorára cserélnék a kiküldetést a brit vezetők
Egyesek kedvenc szőrmeállatkájukat viszik magukkal a fejfájós üzleti utakra, míg mások könyvvel vigasztalódnak. A brit felmérés válaszadóinak harmada pedig inkább választaná saját toalettje pucolását, mint egy tengeren túli üzleti tárgyalást.