Az amerikai General Mills növekvő adósságai miatt igyekezett megszabadulni a PepsiCo-val közös üzletből, amelynek végül 560 millió euróért átadta az irányítást Európa legnagyobb snack-gyártója felett, értesült a Food and Drink Europe. Most már csak a Pepsin a sor, hogy konszolidálja pozícióját a fejlődő piacokon. A növekedés a legerősebb a közép-európai államokban, főleg Cseh- és Lengyelországban, némileg mérsékeltebb, de még mindig számottevő Magyarországon. Ezekben az országokban a nassolásra szánt termékek fogyasztása várhatóan 50, 30 illetve 8 százalékkal nő 2008-ig.
[ajanlo=87][igazitas=left/]A PepsiCo Frito-Lay érdekeltségén keresztül Lengyelországban már most piacvezető 33 százalékos részesedéssel, Magyarországon pedig a második helyet tudhatja magáénak. A multinacionális cégek dominanciája elemzők szerint várhatóan tovább erősödik majd a térségben, ahogy újabb és újabb kiskereskedelmi láncok települnek meg az országokban.
A kelet-európai piac sikereit és a benne rejlő nyilvánvaló potenciált figyelembe véve nehéz megérteni, a General Mills miért döntött amellett, hogy eladja érdekeltségét. A cég szóvivője útján mindenesetre úgy nyilatkozott, ez kizárólag azért történt, mert a Pepsi mindig is saját irányítása alatt szerette volna tudni a Snack Venture Europe-ot, a General Mills-nek pedig ez egy jó alkalom volt arra, hogy kifizesse az adósságait. Az amerikai élelmiszeróriás, akárcsak sok más cég, köztük az Unilever és a Coca-Cola, 2004-ben sokat szenvedett a magas alapanyagárak miatt, valamint azért, hogy ezt a többletköltséget képtelen volt áthárítani a kereskedőkre vagy a fogyasztókra.
Menedzsment Fórum
Apró falatokkal etetné meg Kelet-Európát a PepsiCo
Óriási lehetőségeket rejt Kelet-Európa piaca, ezen belül is elsősorban a dinamikusan növekvő snack-szegmens a PepsiCo számára, miután megvette a General Mills 40 százalékos részesedését a Snack Ventures Europe-ban.