2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A keresőmarketing népszerűsége ugrásszerűen nő: előrejelzések szerint a hirdetők 2005-ben nyolcmilliárd dollárt költenek majd a reklám e típusára, hússzor többet, mint négy évvel korábban.

Az e-businessen belül jelenleg a keresőmarketing hozza a leggyorsabban növekvő profitot: a reklámnak erre a formájára 2001-ben 369 millió dollárt költöttek, 2005-ben pedig több mint hússzor ennyit, nyolcmilliárd dollárt fordítanak majd az előrejelzések szerint. A kirobbanó siker oka, hogy a keresőmarketing közvetlenül a célcsoporthoz szól, viszonylag olcsó, ráadásul a hatékonysága rendkívül pontosan mérhető, írja a CNN.com.

A keresőmarketing lényege, hogy a reklámozók internetes keresőktől - például a Google-tól vagy a Yahoo-tól - megvásárolják a termékükre vagy szolgáltatásukra vonatkozó kulcsszavakat, és amikor valaki ezekre a szavakra keres rá, elsőként az ő ajánlatukat tartalmazó linkre bukkan rá. A hirdetőknek annak megfelelően kell fizetniük, hogy hányan kattintottak rá a linkre.

A keresőmarketing előnye, hogy a cég terméke, szolgáltatása olyan emberekhez jut el vele, akik az iránt már eleve érdeklődnek. Ennek tükrében a reklámnak ez a típusa rendkívül hatékony, és emellett költségkímélő is. Amerikai felmérések szerint az egy vásárló megszerzésére jutó költség ezzel a módszerrel csak 8,5 dollár, míg ugyanez bannerekkel 50, e-mail küldésével 60, direkt levelekkel pedig 70 dollárba kerül. (A rádiós és tévés hirdetésekre vonatkozóan nincs adat.)

Persze, mint mindennek, a keresőmarketingnek is vannak hátrányai. Szakértők szerint a kattintások 5-20 százaléka spekuláció, a célja a hirdető költségeinek feltornázása. Előfordulhat az is, hogy a reklámozni kívánó cég saját üzleti partnereivel versenyez egy-egy kulcsszó megszerzéséért, ami esetenként jelentősen növelheti az árat. Ennek ellenére a keresőmarketing népszerűsége a következő években várhatóan továbbra is meredeken nő majd.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!