Az email-rendszerekben lehetőség van telefonszámokat, neveket, címeket, a versenytársakról szerzett információkat, vagy éppen hasznos statisztikákat és természetesen fényképeket tárolni. Ezeknek az adatoknak többsége olyan, amit nem lehet leírni vagy kinyomtatni, mert egy idő után kezelhetetlen adattömeg lesz belőle.
A Neilsen/NetRatings internetkutató cég adatai szerint a web-alapú levelezőrendszerek piaca folyamatosan növekszik. Amerikában tavaly április és november között 3 százalékkal bővült a piac, de egyre jobban növekszik az emailezéssel eltöltött idő is.
Maga a levelező-szolgáltatás - bár néha van egy minimális használati díj - önmagában nem nagy üzlet. A lényeg a felhasználók száma, ami már igen vonzó csalétek lehet a reklámozók szemében. Hirdetéseket pedig nemcsak a mailboxokban lehet elhelyezni, hanem a levelezőszolgáltatásra épült portálokon (ilyen például az MSN), vagy internetes keresőkön (gondoljunk csak a Google-ra vagy a Yahoo!-ra) is.
Az elkövetkező időkben a legfontosabb minden piaci versenytárs számára az lesz, hogy minél jobban tökélyre fejlesszék az email-szolgáltatás részeként piacra kerülő levelezésen belüli (vissza)kereső funkciót. Az is előfordulhat, hogy a jelenleg domináns Hotmail piaci részesedése visszaszorul, ha riválisai jobb keresőkkel rukkolnak ki a verseny során, mivel mind a Yahoo!, mind a Google a kezdetektől fogva rendelkezik internetes keresővel, így ők jóval előnyösebb pozícióból indulnak, mint a Hotmail.
Menedzsment Fórum
Aranykorát éli az emailezés
Aranykorát éli az internetes levelezés, a funkció viszont módosult: most már nem csak kommunikációra használják, hanem információk és adatok tárolására. A nagy email-szolgáltatók új üzletet látnak a megváltozott felhasználói szokásokban, de az új helyzet új piaci megoldásokat igényel.