2001. december 27. 11:00

Az elmúlt időszakban az internet oldaláról is kihívások érték a média- és PR szakembereket, amelyre több kevesebb sikerrel válaszoltak.

A másik ágra, az online PR-tevékenységre itthon kevés példa akad, jellemzően néhány nagyobb informatikai cég mint szponzor jelenik meg ismert siteok számukra releváns rovataiban. A szakemberek úgy vélik áttörésre egyenlőre nem lehet számítani, a vállalatok most ismerkednek az elektronikus PR lehetőségeivel, gondolkodnak azon, hogy költsenek-e pénzt rá, s fél-egy éven belül az első nagyobb üzletek megkötésére is sor kerülhet.

Az online PR olyan szolgáltatásokat takar, mint például a promóció, a kampány, a közvélemény-kutatás, az internetes fórumokon való jelenlét biztosítása és nem utolsósorban a válságkommunikáció. Ma már látszik, hogy a két irány, az online marketing és az online PR egymás fele tart, s idővel eggyé válik, ezt az Internet nagy nóvuma a perszonalizáció is erősítheti.

A személyre szabható tartalom pedig fölborítja a hagyományos reklámeszközök arzenálját, és újak kidolgozását követeli. Ebben a tekintetben - már ami az új módszereket illeti - még kísérletezés folyik a világ minden táján, nincs kialakult eszközrendszer.

Szakemberek úgy látják, hogy a cégek belső kommunikációjuk során sokkal jobban kiaknázzák az internet lehetőségeit, mint a külvilág irányába. Az intranetek révén a belső nyomtatott kiadványokat folyamatosan bővülő online lapok váltják fel, egyre gyakoribbak a videokonferenciák, s számos kézikönyvet tesznek az alkalmazottak számára online módon hozzáférhetővé.

Ehhez képest a külső ePR még gyerekcipőben jár. Nincs kialakult gyakorlata annak, hogy például milyen online játékokkal csalogassák a cég közelébe (akár virtuálisan) a fogyasztókat, vagy mikor milyen közvélemény-kutatás sül el jól, azaz még nem kézenfekvő, hogy mi aknázható ki az internetből. Egy biztos, az internetes kapcsolattartás az általános szintről egyre inkább a mikroszintekre tendál. Az abszolút értékben kevesebb, de a célközönséget tekintve több látogatót vonzó internetes jelenlét felé."