A válaszokat kiértékelik, és ha elfogadhatóak, akkor - a végső árajánlat szerint kiszámított pontok alapján - június elsején hirdetnek eredményt, tette hozzá.
[ajanlo=182][igazitas=left/]A kért határidőig, péntek 10 óráig mindkét pályázó beadta az árajánlat tartalmára vonatkozó magyarázatot. A MÁV elvárásai szerint abban az egyes elemekre megadott áraknak fedezniük kell a költségeket. Amennyiben nem fogadható el az árajánlat tartalma, akkor azt, illetve az egész eljárást érvényteleníteni lehet, utalt rá Gaál.
Lékai Gusztáv, a MÁV Rt. főigazgatója elmondta: mindkét cég engedett a korábbi árliciten az akkori induló árajánlatából: az egyik cég 8,2 milliárd, a másik 19,8 milliárd forintot javított. Ehhez képest is a mostani eljárásban beadott végső árajánlatok mindkét cégnél a MÁV számára kedvezőbbek az árliciten elért árnál. A vezetők konkrét számokat nem árultak el a beadott árajánlatokról, mert az eljárás még tart.
A sajtótájékoztatón elhangzott: a június elsején kihirdetett eredményt a vesztes vélhetően megtámadja. Ebben az esetben - feltéve, ha a közbeszerzési döntőbizottság nem tiltja meg a szerződéskötést - a MÁV megköti a szerződést a győztessel az eredményhirdetéstől számított 10-30 napon belül. Mint ismert, a közbeszerzési döntőbizottság döntését követően a MÁV és a pályázók megegyeztek a folytatás feltételeiről, és jelenleg ez alapján folyik az eljárás.
A MÁV Rt. március 18-án a Stadlert hirdette ki a 130 milliárd forint értékű villamos motorvonat szállítására és karbantartására kiírt kétfordulós pályázat nyertesének, azonban a második helyen végzett Bombardier ez ellen jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz (KDb). A KDb megsemmisítette a MÁV-nak - az értékelési rendszer bizonyos pontjaira vonatkozó - módosító rendelkezéseit, az árlicitre vonatkozó előírásait, az azt követő valamennyi döntését és az eljárást lezáró határozatot is.
Ezután a MÁV folytatta a közbeszerzési eljárást az ártárgyalással, amelynek első részében az induló árajánlatot, végül a végső árat adták meg a pályázók. Az MTI értesülése szerint az ajánlatok pontosítására azért volt szükség, mert az egyik ajánlattevő az értékelésben ismert súlyozást figyelembe véve egyes tevékenységeket olyan áron ajánlott meg, amely még az anyagköltséget sem fedezte.
(MTI)
Ármagyarázatot kért a MÁV vonattender-ügyben
A MÁV Rt. részletes magyarázatot kért mindkét pályázótól a motorvonat tenderre beadott végső ár tartalmáról - közölte Gaál Gyula, a MÁV Rt. elnöke.