2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A június huszadika és huszonötödike között lezajlott cannes-i reklámfesztiválon átadták a legjobb televíziós, rádiós, internetes, nyomtatott és kültéri reklámkampányért járó díjakat. Külön elismerésben részesítették a leginnovatívabbakat is.

[ajanlo=251][igazitas=left/]A fesztivál tévés "grand prix-jét", vagyis az év összes reklámja közül a legjobbnak járó díjat a döntőbírák a Honda animált, meseszerű reklámszpotjának ítélték. A londoni Wieden & Kennedy által létrehozott kétperces rajzfilm szokatlanságával és kedvességével vonzza a tekintetet, és a képernyők elé csalja a nézőket - írja az AdAge.com.

A nyomtatott és kültéri összevont kategóriában a bírák rekordmennyiségű - összesen 11 366 darab - munkát tekintettek meg hetven különböző országból. A nyomtatott hirdetések közül végül a TBWA/Paris Boulogne-Billancourt, az EMI-nak készített, az illegális zenemásolás ellen kampányoló reklámja került ki győztesen. A hirdetés szlogenje szerint "a nagyszerű dolgokat nem könnyű elérni (nothing great comes easy)". A legjobb kültéri reklám díját egy nagy téglát helyettesítő LEGO-kocka nyerte el.

Az idén először megrendezett rádiós megmérettetésen az amerikai DDB Worldwide tarolt: az Anheuser-Busch készítette "Igazi Zseniális Férfiak (Real Men of Genius)" elnevezésű reklámhadjárat mind a 11 darabja arany oroszlánt zsebelhetett be; ilyen eddig soha nem fordult elő. A rádiós ötletet később átültették tévére is.

Ebben az évben két "cyber-nagydíjat" is kiosztottak: a legjobb online reklámért járó díjat két ügynökség is megkapta. A miami székhelyű Crispin a Methodnak készített, környezetbarát tisztítószereket népszerűsítő hirdetése a "Tisztázd magad! (Come clean)" szlogennel hódította meg a döntőbírákat. A másik befutó a Sao Paolo-i DDB Brasil Henkelnek készített reklámja volt.

A legötletesebb reklámoknak járó "titán-oroszlánokat" a fesztivál záró ünnepségén adták át. Nagydíjat egyik hirdetés sem kapott, ami arra enged következtetni, hogy a döntéshozók egyik alkotást sem találták olyan jónak, mint azt a korábbi BMW-reklámot, amely miatt a kategóriát létrehozták. Díjat nyert a már említett Honda-reklám, illetve a Mini Cooper, a Volvo és a Virgin Mobile Australia hirdetése is.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!