[ajanlo=251][igazitas=left/]A fesztivál tévés "grand prix-jét", vagyis az év összes reklámja közül a legjobbnak járó díjat a döntőbírák a Honda animált, meseszerű reklámszpotjának ítélték. A londoni Wieden & Kennedy által létrehozott kétperces rajzfilm szokatlanságával és kedvességével vonzza a tekintetet, és a képernyők elé csalja a nézőket - írja az AdAge.com.
A nyomtatott és kültéri összevont kategóriában a bírák rekordmennyiségű - összesen 11 366 darab - munkát tekintettek meg hetven különböző országból. A nyomtatott hirdetések közül végül a TBWA/Paris Boulogne-Billancourt, az EMI-nak készített, az illegális zenemásolás ellen kampányoló reklámja került ki győztesen. A hirdetés szlogenje szerint "a nagyszerű dolgokat nem könnyű elérni (nothing great comes easy)". A legjobb kültéri reklám díját egy nagy téglát helyettesítő LEGO-kocka nyerte el.
Az idén először megrendezett rádiós megmérettetésen az amerikai DDB Worldwide tarolt: az Anheuser-Busch készítette "Igazi Zseniális Férfiak (Real Men of Genius)" elnevezésű reklámhadjárat mind a 11 darabja arany oroszlánt zsebelhetett be; ilyen eddig soha nem fordult elő. A rádiós ötletet később átültették tévére is.
Ebben az évben két "cyber-nagydíjat" is kiosztottak: a legjobb online reklámért járó díjat két ügynökség is megkapta. A miami székhelyű Crispin a Methodnak készített, környezetbarát tisztítószereket népszerűsítő hirdetése a "Tisztázd magad! (Come clean)" szlogennel hódította meg a döntőbírákat. A másik befutó a Sao Paolo-i DDB Brasil Henkelnek készített reklámja volt.
A legötletesebb reklámoknak járó "titán-oroszlánokat" a fesztivál záró ünnepségén adták át. Nagydíjat egyik hirdetés sem kapott, ami arra enged következtetni, hogy a döntéshozók egyik alkotást sem találták olyan jónak, mint azt a korábbi BMW-reklámot, amely miatt a kategóriát létrehozták. Díjat nyert a már említett Honda-reklám, illetve a Mini Cooper, a Volvo és a Virgin Mobile Australia hirdetése is.
Menedzsment Fórum
Átadták a cannes-i reklámfesztivál díjait
A június huszadika és huszonötödike között lezajlott cannes-i reklámfesztiválon átadták a legjobb televíziós, rádiós, internetes, nyomtatott és kültéri reklámkampányért járó díjakat. Külön elismerésben részesítették a leginnovatívabbakat is.