Saját beruházásban, saját forrásból körülbelül 30 millió eurót költenek az első projektre. A Világgazdaság értesülései szerint az Auchan ingatlanhasznosító cégével, az Immochannal a solymári és a csepeli parkról is tárgyalt a vállalat. A terjeszkedés azonban nem korlátozódik a fővárosra: a kiskereskedelmi piac országszerte rendkívül gyors ütemben fejlődik, így a vidéki nagyvárosokban is megjelennek majd a Bauhaus üzletei.
Új koncepciók bevezetését is tervezik, például a Drive-Int, azaz az autós kiszolgálást, amely lehetővé teszi, hogy a vevő járművével behajtson az eladótérbe, és ott rakja fel az általa vásárolt termékeket. Az ügyfélszolgálatot a társaság szintén kiemelt helyen kezeli.
A közeli áruházakat preferálják a vásárlók
Harald Mörtenhummer, a Baumax Magyarország Zrt. ügyvezető igazgatója úgy vélekedett egy újabb szereplő piacra lépéséről, hogy az rövid távon csökkentené a termékek árát, középtávon viszont újra növelné. Valószínűleg a piac minden résztvevője követné az árváltozásokat.
A vásárlói preferenciák sorában a választék és az ár pozíciója ugyan erősödött, de még mindig a lakóhelytől való távolság alapján választanak áruházat a vevők - ismertette az OBI Magyarország Kft. közvélemény-kutatási adatait Reiter László cégvezető, aki úgy véli: a dunakeszi Bauhaus közelségét nyilván megérzi majd a közeli Bricostore (Fót) és a Baumax (Külső Váci út), ám a kisebb méretű újpesti OBI nem igazán, mert az a környékbelieket szolgálja ki.
A Bauhausról
Az Európa-szerte több mint 180 egységet üzemeltető Bauhaus 1960-ban, Mannheimben nyitotta meg első bevásárlóközpontját, ahol a vásárlók egy fedél alatt válogathattak a legkülönbözőbb szakboltok kínálatából. A társaság jelenleg a német, finn, dán, svéd, osztrák, spanyol, svájci, cseh, horvát, szlovén és török piacon működik, de terjeszkedni kíván Norvégiában, Portugáliában, Romániában és Bulgáriában is - írja a Világgazdaság.