3 milliárd forintért végez átépítést a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Rt., a Szombathely–Sopron közötti szakaszon, amelyet a tavalyi évben a MÁV-tól vettek át üzemeltetésre.
A vasúttársaság – az átépítést az első Magyarországra gyártott gyorsátépítő géppel végző Mávépcell Kft.-vel közösen tartott – tegnapi sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a 62 kilométer hosszúságú vasúti pálya állapota a hosszának mintegy 20 százalékán teljesen elavult – közölte a Világgazdaság. A Szombathely és Sopron közötti szakaszt a GYSEV olyan állapotba szándékozik hozni, hogy azon a legalább 60 kilométer óránkénti sebesség biztosítható legyen.
Fehérvári László, a GYSEV vezérigazgatója elmondta, hogy a Magyarországon és Ausztriában összesen 250 kilométer hosszúságú vasútvonalat üzemeltető társaság a magyar állam infrastrukturális fejlesztésekre rendelkezésre álló kerete igénybevételével finanszírozza a beruházást. A pálya átépítésével egy időben a villamos felső vezeték is megépül a teljes vonalszakaszon. A felső vezeték ez év április közepén kezdődött építési munkái a nyílt pályaszakaszon Harka és Bük között már elkészültek. A felső vezeték feszültség alá helyezésének tervezett határideje 2002. december közepe.
A teljes beruházási költségből 1,6 milliárd forintot tesz ki a pálya átépítése, míg a villamosítás 1,4 milliárdba kerül. A pálya felújításával megnő a vonal átbocsátóképessége, amely a jelenleginél nagyobb személy- és áruforgalmat tesz majd lehetővé. Fehérvári László szerint például a mostani 100–200 ezer tonna éves áruszállítással szemben reális cél a mintegy félmillió tonnás áruforgalom elérése ezen a vasútszakaszon.
Átépít a GYSEV
3 milliárd forintért végez átépítést a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Rt., a Szombathely-Sopron közötti szakaszon, amelyet a tavalyi évben a MÁV-tól vettek át üzemeltetésre.