2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

3 milliárd forintért végez átépítést a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Rt., a Szombathely-Sopron közötti szakaszon, amelyet a tavalyi évben a MÁV-tól vettek át üzemeltetésre.

3 milliárd forintért végez átépítést a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Rt., a Szombathely–Sopron közötti szakaszon, amelyet a tavalyi évben a MÁV-tól vettek át üzemeltetésre.

A vasúttársaság – az átépítést az első Magyarországra gyártott gyorsátépítő géppel végző Mávépcell Kft.-vel közösen tartott – tegnapi sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a 62 kilométer hosszúságú vasúti pálya állapota a hosszának mintegy 20 százalékán teljesen elavult – közölte a Világgazdaság. A Szombathely és Sopron közötti szakaszt a GYSEV olyan állapotba szándékozik hozni, hogy azon a legalább 60 kilométer óránkénti sebesség biztosítható legyen.

Fehérvári László, a GYSEV vezérigazgatója elmondta, hogy a Magyarországon és Ausztriában összesen 250 kilométer hosszúságú vasútvonalat üzemeltető társaság a magyar állam infrastrukturális fejlesztésekre rendelkezésre álló kerete igénybevételével finanszírozza a beruházást. A pálya átépítésével egy időben a villamos felső vezeték is megépül a teljes vonalszakaszon. A felső vezeték ez év április közepén kezdődött építési munkái a nyílt pályaszakaszon Harka és Bük között már elkészültek. A felső vezeték feszültség alá helyezésének tervezett határideje 2002. december közepe.

A teljes beruházási költségből 1,6 milliárd forintot tesz ki a pálya átépítése, míg a villamosítás 1,4 milliárdba kerül. A pálya felújításával megnő a vonal átbocsátóképessége, amely a jelenleginél nagyobb személy- és áruforgalmat tesz majd lehetővé. Fehérvári László szerint például a mostani 100–200 ezer tonna éves áruszállítással szemben reális cél a mintegy félmillió tonnás áruforgalom elérése ezen a vasútszakaszon.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!