2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A német Germanwings diszkont légitársaság idén 5-6, legkésőbb 2007-ben pedig már évi 10 millió utast szeretne szállítani Európában, mondta el csütörtöki sajtótájékoztatóján Joachim Klein, a cég elnök-vezérigazgatója.

Klein a vállalat hazai megjelenésének második évfordulója alkalmából tartott rendezvényen elmondta: a Germanwings az eltelt idő alatt stabil piaci pozíciót ért el Magyarországon.

[ajanlo=240][igazitas=left/]A cég június 27-től a jelenlegi 17-ről 21-re növeli a budapesti járatok számát: Köln/Bonn és Budapest között a jelenlegi 10 helyett 14 közlekedik majd hetente, míg Stuttgartba továbbra is napi egy géppel lehet eljutni. Az új járatok egyelőre csupán a nyári szezonban közlekednek.

Hozzátette: 2005 első negyedévében a cég a Köln/Bonn-Budapest útvonalon 21, Stuttgart és Budapest között pedig 15 ezer utast szállított. Előbbi 27, utóbbi 36 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, a helykihasználtság pedig 85, illetve 86 százalékos volt. A társaság fontolgatja, hogy esetleg elindítja a Berlin-Budapest járatot is, erről azonban még nem született döntés.

[ajanlo=221][igazitas=left/]A cég fejlődését illusztrálva Klein elmondta: míg az utasok száma 2003-ban 2,4 millió, tavaly pedig 3,5 millió főt tett ki, addig idén 5,5 millió ügyfélre számítanak. 2006-ra, de legkésőbb 2007-re szeretnék átlépni a 10 milliós határt is.

A vezérigazgató szerint a növekedést jelzi, hogy a légitársaság a múlt héten 18 új Airbus A-319 típusú repülőgép megvásárlásáról döntött, további 12-t pedig opcióval vásárolna meg. A cég flottája jelenleg 20 gépből, 15 darab A319-esből és 5 darab A320-asból áll.

A Germanwings 2005-ben több mint 350 millió euró forgalmat tervez a tavalyi 247 millió euró után, helykihasználtság terén pedig - a 2004-es 82 százalék után - szeretnék átlépni a 84 százalékot.

Klein szerint az európai diszkont légitársaságok száma néhány éven belül a jelenlegi 50-60-ról 15-re fog redukálódni. A versenyt fokozza, hogy Németországban a korábban jellemzően charterjáratokat üzemeltető légitársaságok egyre inkább a diszkont szegmensben próbálnak pozícióhoz jutni.

A vezérigazgatóval készült interjúnkat jövő héten olvashatják az mfor.hu-n

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!