A Tesco-készletek rendezettebb feltöltéséről hat polcszerviz ügynökség - közöttük a HPS is - gondoskodik a jövőben. A Tesco - merchandising szolgáltatásra kiírt - pályázatának nyertes marketingcégei 2005. augusztus 1. után kezdik meg működésüket az áruházakban.
A Tesco Global Rt. a HPS field marketing ügynökséget bízta meg a - tenderben ugyancsak szereplő - koordinációs munkával. Az ügynökség több mint 10 éves tapasztalatának, szakmai felkészültségének, know-how-jának és jelentős ügyfélkörének köszönhetően lett a tender egyik győztese.
[ajanlo=259][igazitas=left/]A Tesco által kiírt pályázat célja olyan rendszer kialakítása, amely átláthatóbbá, színvonalasabbá és nem utolsó sorban biztonságosabbá teszi a polcszerviz tevékenységet, mind a TESCO, mind a beszállítók számára - áll a társaság közleményében. Emiatt vált szükségessé magas színvonalú, merchandising tevékenységére specializálódott ügynökségek kiválasztása.
Eddig legalább 30 kisebb cég felelőssége volt a Tesco polcainak a feltöltése, ami bizonytalanná és átláthattatlanná tette a hipermarket ellátottságát. Nem lehetett pontosan nyomon követni, a 400-500 partner cég közül melyik ügyfél megbízásából ki jár be az áruházba, illetve mikor - tájékoztatta a Menedzsment Fórumot Vekkel László ügyfélszolgálati igazgató.
A polcszervízen belül a szolgáltatónak arra kell odafigyelnie, hogy az adott téren belül maximális legyen a feltöltöttség, mindig a rövidebb szavatossági idejű áru kerüljön előre; gondoskodnia kell a termékek körüli tisztaságról és az árak áttekinthetőségéről.
Az áruházláncokban a polcrendezés terén a legfontosabb megszüntetni a készlethiányt. Ennek ellenére még a legfejlettebb országokban is előfordul, hogy egy adott márka hiányzik a kínálatból. Ilyenkor a vásárló vagy más terméket választ, vagy elmegy egy másik üzletbe, ami sem a kereskedőknek, sem az áruháznak nem érdeke. A 10 százalékos out of stock (készlethiány) már jó eredménynek számít - tette hozzá Vekkel.
Menedzsment Fórum
Áttekinthetőbb polcokat ígér a hazai Tesco
A Tesco-készletek rendezettebb feltöltéséről hat polcszerviz ügynökség gondoskodik a jövőben. A Tesco pályázatának a nyertes marketingcégei 2005. augusztus 1. után kezdik meg működésüket az áruházakban.