[ajanlo=286][igazitas=left/]A hagyományosan az Airbus egyik legfontosabb vevőjének számító francia légitársaságnak eredetileg 2007 áprilisában szállították volna le az első tíz A380-ast, ez azonban mintegy fél évet csúszni fog, idézi Jean-Cyril Spinettát, a cég vezérigazgatóját a Spiegel Online.
Mint arról az mfor.hu is beszámolt, az európai repülőgépgyártó korábban már több légitársaságnak, így a Singapore Airlinesnak, a Qantasnak, az Emiratesnek és a Virgin Atlanticnak is jelezte: kettőtől hat hónapig terjedő késésre kell számítani az eredeti határidőhöz képest. A cégek emiatt tárgyalásokat kezdeményeztek, a Singapore Airlines pedig kártérítési igényt is kilátásba helyezett.
Airbus A380 próbarepülés |
További képek |
A szuperjumbót elsőként, 2006 végén a Singapore Airlines kívánja forgalomba állítani, az Air France a jelenlegi állás szerint 2007 novemberében teszi meg ugyanezt.
Az A380-as jelenleg a világ legnagyobb utasszállító repülőgépe, az örökranglistán pedig a második helyet foglalja el. Az eddigi legnagyobb gép
a hatmotoros orosz Antonov An-225 Mriyavolt, amelyet még az egykori Szovjetunió épített a tervezett szovjet űrrepülőgép szállítására. Az Antonovból azonban csak két példány készült.
Menedzsment Fórum