2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Boeing bejelentette, hogy valamennyi személyszállító repülőgéptípus árát 3,5 százalékkal emeli. Mint ismert, az Airbus már júniusban hasonló lépésre szánta el magát.

Az amerikai cég a növekvő kereslet, valamint az alkatrészek és a részegységek drágulása miatt döntött az áremelés mellett, számolt be a Financial Times Deutschland. A cégnél eddig még a régi, 2004-es árak voltak érvényben.

Airbus A380 próbarepülés
További képek

Ahogy arról korábban az mfor.hu beszámolt, a Boeing legnagyobb riválisának számító Airbus a kereslet megugrása nyomán már júniusban megtette ezt a lépést. A világ legnagyobb utasszállító repülőgépe, az A380-as jelenleg - felszereltségtől függően -

282 és 302 millió dollár közötti összegbe

kerül, ami mintegy 10 millió dolláros drágulást jelent. A legkelendőbb modell, az A320-as ára két millió dollárral 62-66,5 millió dollárra nőtt. Az új nagy hatótávolságú gép, az A350 ára verziónkét változik: a kisebb típus, a 250 fős A350-800 158,6-165,3 millió dollárt kóstál, a nagyobb A350-900-hoz pedig 176 és 182,6 millió dollár közötti összegért lehet hozzájutni. Mindezek csupán listaárak, új modellek, illetve nagyobb megrendelések esetén a gyártók akár 30 százalékos engedményt is adhatnak.

[ajanlo=474][igazitas=left/]Mint ismert, a két repülőgépgyártó óriás évek óta kiélezett versenyt folytat egymással a légitársaságok megnyerése érdekében. Az Airbus két évig tartó elsősége után az idei első félévben

a Boeing kerekedett felül

, legalábbis eladások tekintetében: az amerikai konszern összesen 417 repülőgépet értékesített, miközben az Airbus 268-at.

Igaz, megrendeléseket tekintve továbbra is az európaiaknak áll a zászló: a céghez 1579 repülőre futott be igénylés, míg a Boeingnél "csupán" 1359-et tesz ki ez a szám.

Az amerikaiak mindenesetre bíznak abban, hogy idén utóbbi tekintetben is megelőzik európai vetélytársukat. Ebben kulcsszerepet szánnak legújabb hosszútávú utakra tervezett gépüknek, a 787 Dreamlinernek, amely 15 év után az első, teljesen újként kifejlesztett modellje a cégnek.

Szakértők szerint a két konszern párharca

az ázsiai piac megrendelésein

dőlhet el, mivel itt a gyártók a következő évtizedben legalább 800 gép eladását tervezik.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!