Az amerikai cég a növekvő kereslet, valamint az alkatrészek és a részegységek drágulása miatt döntött az áremelés mellett, számolt be a Financial Times Deutschland. A cégnél eddig még a régi, 2004-es árak voltak érvényben.
Airbus A380 próbarepülés |
További képek |
Ahogy arról korábban az mfor.hu beszámolt, a Boeing legnagyobb riválisának számító Airbus a kereslet megugrása nyomán már júniusban megtette ezt a lépést. A világ legnagyobb utasszállító repülőgépe, az A380-as jelenleg - felszereltségtől függően -
282 és 302 millió dollár közötti összegbekerül, ami mintegy 10 millió dolláros drágulást jelent. A legkelendőbb modell, az A320-as ára két millió dollárral 62-66,5 millió dollárra nőtt. Az új nagy hatótávolságú gép, az A350 ára verziónkét változik: a kisebb típus, a 250 fős A350-800 158,6-165,3 millió dollárt kóstál, a nagyobb A350-900-hoz pedig 176 és 182,6 millió dollár közötti összegért lehet hozzájutni. Mindezek csupán listaárak, új modellek, illetve nagyobb megrendelések esetén a gyártók akár 30 százalékos engedményt is adhatnak.
[ajanlo=474][igazitas=left/]Mint ismert, a két repülőgépgyártó óriás évek óta kiélezett versenyt folytat egymással a légitársaságok megnyerése érdekében. Az Airbus két évig tartó elsősége után az idei első félévben
a Boeing kerekedett felül, legalábbis eladások tekintetében: az amerikai konszern összesen 417 repülőgépet értékesített, miközben az Airbus 268-at.
Igaz, megrendeléseket tekintve továbbra is az európaiaknak áll a zászló: a céghez 1579 repülőre futott be igénylés, míg a Boeingnél "csupán" 1359-et tesz ki ez a szám.
Az amerikaiak mindenesetre bíznak abban, hogy idén utóbbi tekintetben is megelőzik európai vetélytársukat. Ebben kulcsszerepet szánnak legújabb hosszútávú utakra tervezett gépüknek, a 787 Dreamlinernek, amely 15 év után az első, teljesen újként kifejlesztett modellje a cégnek.
Szakértők szerint a két konszern párharca
az ázsiai piac megrendeléseindőlhet el, mivel itt a gyártók a következő évtizedben legalább 800 gép eladását tervezik.
Menedzsment Fórum