Szerdán megszakadtak a francia-holland Air France-KLM kedden kezdődött tárgyalásai az Alitalia szakszervezeteivel az olasz légitársaság felvásárlásáról, de csütörtökön ismét folytatták az alkudozást. A CISL szakszervezeti szövetség vezetője azt követelte a Prodi kormánytól, hogy más vállalatok ajánlatait is vizsgálják meg az Air France-KLM-ével szemben.
Silvio Berlusconi, az olasz ellenzék vezére, kormányfőjelölt ugyancsak elfogadhatatlannak nevezte az Air France-KLM ajánlatot. Az olasz sajtó találgatásai szerint, ha az áprilisi választások nyomán Berlusconi ismét hatalomra kerülne, lehetséges, hogy megszakadnak a tárgyalások a francia-holland légitársasággal.
Az Alitalia eladását a szakszervezetek ellenzik, mert tömeges elbocsátásoktól tartanak, de az Air France-KLM - ha ez egyáltalán lehetséges - még ebben a hónapban szeretne velük megállapodásra jutni.
Szakszervezeti vezetők most úgy becslik, hogy az Alitalia - földi személyzettel együtt számolt - jelenleg mintegy 19 ezer dolgozójából 7 ezernél is többet érintene majd az elbocsátás, az eddig becsült 1600-1700 helyett.
A francia La Tribune értesülése szerint az olasz légitársaság földi személyzete, az AZ Servizi 8300 dolgozójából csak 3000 maradna, mivel az Air France-KLM jelezte, hogy az AZ Servizi jelenlegi tevékenységéből csupán néhányat kíván átvenni.
Az elbocsátásokon túl az alkalmazottak azt is nehezményezik, az Alitalia jövőbeni működésében háttérbe szorulna a milánói Malpensa repülőtér, és az összes interkontinentális járatot átvinnék a római Fiumicino légikikötőbe, költségcsökkentés végett. Ez az elképzelés Alitalia észak-olaszországi dolgozói körében heves ellenállásba ütközik. A Malpensa üzemeltetője, a SEA ezért 1,2 milliárd dolláros keresetet nyújtott be az Alitalia ellen, ami akadálya a légitársaság felvásárlásának. Az olasz kormány az ügylet jóváhagyásakor mindenesetre felszólította a SEA-t, hogy álljon el a keresettől.
Az olasz kormány hétfőn este hagyta jóvá az Air France-KLM francia-holland légitársaság ajánlatát az Alitalia felvásárlására. A kormány jóváhagyásának azonban nincs nagy jelentősége, mert az Air France-KLM korábban kikötötte, hogy a végső döntést az áprilisi választások után alakuló új olasz kormánytól és a szakszervezetektől várja.