3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A legerősebb olasz szakszervezeti szövetség, a CGIL vezetője csütörtökön azt követelte, hogy halasszák el az Alitalia légitársaság tervezett eladását, mivel az Air France-KLM szigorú felvásárlási feltételei "zsarolásnak" minősíthetők. "Ilyen feltételek mellett nem lehet tárgyalni" - jelentette ki Guglielmo Epifani, a Corriere della Serának adott csütörtöki nyilatkozatában.

Szerdán megszakadtak a francia-holland Air France-KLM kedden kezdődött tárgyalásai az Alitalia szakszervezeteivel az olasz légitársaság felvásárlásáról, de csütörtökön ismét folytatták az alkudozást. A CISL szakszervezeti szövetség vezetője azt követelte a Prodi kormánytól, hogy más vállalatok ajánlatait is vizsgálják meg az Air France-KLM-ével szemben.

Silvio Berlusconi, az olasz ellenzék vezére, kormányfőjelölt ugyancsak elfogadhatatlannak nevezte az Air France-KLM ajánlatot. Az olasz sajtó találgatásai szerint, ha az áprilisi választások nyomán Berlusconi ismét hatalomra kerülne, lehetséges, hogy megszakadnak a tárgyalások a francia-holland légitársasággal.

Az Alitalia eladását a szakszervezetek ellenzik, mert tömeges elbocsátásoktól tartanak, de az Air France-KLM - ha ez egyáltalán lehetséges - még ebben a hónapban szeretne velük megállapodásra jutni.

Szakszervezeti vezetők most úgy becslik, hogy az Alitalia - földi személyzettel együtt számolt - jelenleg mintegy 19 ezer dolgozójából 7 ezernél is többet érintene majd az elbocsátás, az eddig becsült 1600-1700 helyett.

A francia La Tribune értesülése szerint az olasz légitársaság földi személyzete, az AZ Servizi 8300 dolgozójából csak 3000 maradna, mivel az Air France-KLM jelezte, hogy az AZ Servizi jelenlegi tevékenységéből csupán néhányat kíván átvenni.

Az elbocsátásokon túl az alkalmazottak azt is nehezményezik, az Alitalia jövőbeni működésében háttérbe szorulna a milánói Malpensa repülőtér, és az összes interkontinentális járatot átvinnék a római Fiumicino légikikötőbe, költségcsökkentés végett. Ez az elképzelés Alitalia észak-olaszországi dolgozói körében heves ellenállásba ütközik. A Malpensa üzemeltetője, a SEA ezért 1,2 milliárd dolláros keresetet nyújtott be az Alitalia ellen, ami akadálya a légitársaság felvásárlásának. Az olasz kormány az ügylet jóváhagyásakor mindenesetre felszólította a SEA-t, hogy álljon el a keresettől.

Az olasz kormány hétfőn este hagyta jóvá az Air France-KLM francia-holland légitársaság ajánlatát az Alitalia felvásárlására. A kormány jóváhagyásának azonban nincs nagy jelentősége, mert az Air France-KLM korábban kikötötte, hogy a végső döntést az áprilisi választások után alakuló új olasz kormánytól és a szakszervezetektől várja.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!