Demszky Gábor főpolgármester bejelentette, hogy ígéretet kapott a pénzintézettől, hogy a költségek 75 százalékára hét éves türelmi idővel 25 éves futamidejű hitelt nyújtanak. A főváros részéről azonban figyelembe kell venni, hogy a korábbiakhoz képest változott a helyzete. Ma már nem tudja a metróépítés költségeinek 40 százalékát vállalni, mivel ma lényegesen rosszabb helyzetben van, mint 1998-ban, amikor az erről szóló megállapodás született: az előző kormány ugyanis négy év alatt százmilliárd forintot vont ki a fővárosból – főpolgármester szerint.
A finanszírozást megkönnyítheti, hogy a tervek szerint a 4-es metró építését két szakaszra fogják bontani. Először a Tétényi-út és a Kálvin-tér között épül meg a metró, mivel így a második - a Kálvin-tér és a Bosnyák-tér közötti - szakaszra az Európai Uniótól a strukturális alapból vissza nem térintendő támogatást lehet kapni.
Az EIB-nek kell a 4-es metró
Úgy tűnik, az Európai Beruházási Bank a korábbi anomáliák ellen ismét hajlandónak mutatkozik, hogy részt vegyen a budapesti metró 4-es vonalának finanszírozásában.