1p

Úgy tűnik, az Európai Beruházási Bank a korábbi anomáliák ellen ismét hajlandónak mutatkozik, hogy részt vegyen a budapesti metró 4-es vonalának finanszírozásában.

Demszky Gábor főpolgármester bejelentette, hogy ígéretet kapott a pénzintézettől, hogy a költségek 75 százalékára hét éves türelmi idővel 25 éves futamidejű hitelt nyújtanak. A főváros részéről azonban figyelembe kell venni, hogy a korábbiakhoz képest változott a helyzete. Ma már nem tudja a metróépítés költségeinek 40 százalékát vállalni, mivel ma lényegesen rosszabb helyzetben van, mint 1998-ban, amikor az erről szóló megállapodás született: az előző kormány ugyanis négy év alatt százmilliárd forintot vont ki a fővárosból – főpolgármester szerint.

A finanszírozást megkönnyítheti, hogy a tervek szerint a 4-es metró építését két szakaszra fogják bontani. Először a Tétényi-út és a Kálvin-tér között épül meg a metró, mivel így a második - a Kálvin-tér és a Bosnyák-tér közötti - szakaszra az Európai Uniótól a strukturális alapból vissza nem térintendő támogatást lehet kapni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!