1p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Úgy tűnik, az Európai Beruházási Bank a korábbi anomáliák ellen ismét hajlandónak mutatkozik, hogy részt vegyen a budapesti metró 4-es vonalának finanszírozásában.

Demszky Gábor főpolgármester bejelentette, hogy ígéretet kapott a pénzintézettől, hogy a költségek 75 százalékára hét éves türelmi idővel 25 éves futamidejű hitelt nyújtanak. A főváros részéről azonban figyelembe kell venni, hogy a korábbiakhoz képest változott a helyzete. Ma már nem tudja a metróépítés költségeinek 40 százalékát vállalni, mivel ma lényegesen rosszabb helyzetben van, mint 1998-ban, amikor az erről szóló megállapodás született: az előző kormány ugyanis négy év alatt százmilliárd forintot vont ki a fővárosból – főpolgármester szerint.

A finanszírozást megkönnyítheti, hogy a tervek szerint a 4-es metró építését két szakaszra fogják bontani. Először a Tétényi-út és a Kálvin-tér között épül meg a metró, mivel így a második - a Kálvin-tér és a Bosnyák-tér közötti - szakaszra az Európai Uniótól a strukturális alapból vissza nem térintendő támogatást lehet kapni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!