A százmillió forintos forgalmú cég az óriásplakátoknál kisebb, kivilágított poszterek (citylightok) piacán a közepes vállalkozások közé tartozik: 745 ilyen típusú, jó minőségű eszköze van. Számos közülük fővárosi és vidéki bevásárlóközpontokban látható, mintegy kétharmaduk vidéken.
Az oszlopreklámok területén - több mint harmincezer reklámfelülettel - piacvezető ESMA a portfolióját szeretné bővíteni az üzlettel - mondta el Klupács Sándor, a társaság stratégiai igazgatója. Az ESMA már korábban megszerezte a Tescókban található háromszáz citylightot. Ezek mellett értékesít más felületeket is: többek között óriásplakátokat, korlát- és hulladéktároló-reklámot, filmalagutat, közterületi órákat.
A citylightoknak a teljes közterületi reklámpiacon az eladott felületeket tekintve 31 százalékos a részesedésük. A Magyar Reklámszövetség becslése szerint tavaly az egész piacon nettó 13,6 milliárd forintot költöttek el, ezzel 9 százalékos részesedése volta hazai reklámtortából - számol be a Világgazdaság.