A világ egyik legnagyobb médiaügynökségének, az Havasnak a menedzsmentje és a legnagyobb tulajdonos, Vincent Bolloré a vállalat jövőjéről kíván egyeztetni. A tárgyalások tétje a reklámcsoport függetlenségének megőrzése.
Az immár 20 százalékos tulajdonrésszel rendelkező Bolloré a közelmúltban az ügynökségi szektorban zajló felvásárlási ügyletek láttán megszellőztette, hogy ha az Havas nem növekszik elég gyorsan, akkor megfelelő ajánlat esetén szívesen túlad részesedésén. Mindez azonban az elemzők szerint azt jelentené, hogy a szektorban zajló konszolidáció következő áldozata a francia cég lenne. A kérdés már csak azért is aktuális, mert a közelmúltban a szintén francia Publicis jelezte, hogy érdeklődik az Havas iránt.
A fő tulajdonos álláspontja azonban a vállalat stratégiája szempontjából döntő, így nem véletlen, hogy a cég elnök-vezérigazgatója, Alain de Pouzilhac most arról próbálja meggyőzni Bollorét, hogy az Havas jó úton jár.
A cégvezető kifejtette: a függetlenség az ügyfelek érdekét szolgálja, így ennek megőrzése éppen úgy elsődleges, mint a visszafogott növekedés. Ez utóbbi véleményével a nyáron elkelt Grey reklámipari óriás tenderén elszenvedett kudarcot igyekszik de Pouzilhac magyarázni, vélik a szakértők. Igaz, teszik hozzá, a francia cég eladósodottsága már így is veszélyes méreteket ölt, és lehet, hogy a Grey Global megszerzése tovább súlyosbította volna a vállalat helyzetét.
Az Havas és Vincent Bolloré közötti viszonyt tovább bonyolíthatja, hogy a mágnás médiapiaci terjeszkedést tervez: hozzá közel álló források szerint 25 millió euró értékben kíván részesedést szerezni a Libération című napilapban. Bolloré már korábban kisebbségi részesedést szerzett a Gaumont filmstúdióban és a digitális televíziós platformot építő Direct8 vállalatban is.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
A Havasra fáj a foguk
Az Havas újabb fontos partnert veszíthet
Az Havasnál a függetlenség megőrzése a tét
A világ egyik legnagyobb médiaügynökségének, az Havasnak a menedzsmentje és a legnagyobb tulajdonos, Vincent Bolloré a vállalat jövőjéről kíván egyeztetni. A tárgyalások tétje a reklám-csoport függetlenségének megőrzése.