Jelenleg a Makó és Nagylak közötti 23,1 kilométeres sztrádaszakasz építésének előkészítése folyik. A tervezett gyorsforgalmi út a 34,6 kilométerszelvénynél kétszer kétsávos autópálya-keresztmetszettel, burkolt leállósávval csatlakozik az M43-as a tervek szerint tavasszal elkészülő szakaszához.
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője közölte, már beszerezték a jogerős építési és hatósági engedélyeket, elkészült az engedélyezési tervdokumentáció, az örökségvédelmi és környezeti hatástanulmány, valamint elvégezték a tervellenőrzési feladatokat és a szükség szerinti tervfelülvizsgálatot. A megvalósíthatósági tanulmány kidolgozása folyamatban van, a régészeti tervek elkészültek, s már elindult a feltárás is. Az UTIBER Kft. pedig a kiviteli terveket készíti.
A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával valósul meg. A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül több mint bruttó 3,4 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az ERFA adja.
MTI