3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szakmai körök is egyre borúsabb képet festenek az MMS jövőjéről, noha a néhány hónappal ezelőtt az európai premier idején még hangzatos szólamokkal harangozták be a szolgáltatást. Egy most publikált felmérés azonban arról szól, hogy túl optimisták voltak a multimédiás üzenetküldéssel kapcsolatos korábbi előrejelzések. Az elemzők alkotta Wireless World Forum becslései szerint ugyanis 2004-ig a vezeték nélküli készülékeken keresztül küldött üzeneteknek csupán egy százaléka lesz MMS formátumú.

Fontos érv, hogy a felmérések szerint , a mobilosok telefonálási szokásai még jó darabig változatlanok maradnak, az Európai előrejelzések szerint az emberek 95 százaléka a következő években is csak beszélgetésre és SMS-re használja a telefonját. A készülékek lecserélése, és az MMS-es készülékek elterjedése után ugorhat meg a szolgáltatást igénybe vevők száma. Erre azonban még valószínű éveket kell várni, az iparági elemzők ugyanis arra számítanak, hogy a multimédiás üzenetküldésre alkalmas első alsó és közép árkategeróriába tartozó, MMS-t támogató mobiltelefonok 2003. tájékán fognak megjelenni.

A fejlesztők új lehetőségeket keresnek

Mivel multimédiás üzeneteket egyenlőre csak a technológiát értelmezni tudó készülékről lehet küldeni és fogadni, így az e-mailről küldött üzeneteket azonban biztonsági okokból kizárják, ami korlátozott lehetőségeket jelent. Ám a fejlesztések töretlenek, és a nagyok - Nokia, Motorola, Ericsson – az MMS technológia kiterjesztését célzó lépéseket tesznek. A Nokia például olyan új toolkitet mutatott be, amely a vég-vég típusú megoldásának a részét képezi, s melyet elsősorban az operátorok és a tartalomfejlesztők használnak majd fel arra, hogy segítségével MMS-szolgáltatásokat fejlesszenek. A finnek kiemelt stratégiai célja a multimédiás tartalom és a vezeték nélküli eszközök egyesítése, és az új fejéesztésse gyorsan meg lehet jelenni új MMS-alkalmazásokkal a piacon, ez elősegítheti a jelenlegi SMS-alapú szolgáltatások multimédiássá tételét. A Motorola is további lehetőségeket lát az MMS üzenetküldési technológiák, valamint a szórakoztató és játék-alkalmazások összekapcsolásában, hiszen így olyan „digitálisan személyreszabott” megoldások hozhatók létre, amelyek a felhasználók egyéniségét tükrözik, mintegy személyiségüket kiterjesztve mobilkészülékeikre. Például egy fontos futballmeccs eredményét nemcsak egyszerű szöveg-üzenetben kaphatja meg a felhasználó, hanem megkapja a meccset eldöntő gól videofelvételét, a szurkolótábor hangját rögzített csengőhanggal és a focicsapat emblémájával ellátott képernyővédővel.

Kulcsfontosságú lehet az USA?

Kérdés persze, hogy a korlátozott üzleti alkalmazást ellensúlyozni tudja-e a magáncélú felhasználás. A Wireless World Forum 3000 cégvezetőt tömörítő tagságát megkérdezve elkészítette elemzés némi szkepticizmusról tanúskodik. A Forum annak a véleményének adott hangot, hogy az MMS piac sem a népszerűség, sem a bevételek terén nem felel meg a bevezetéskor megfogalmazott várakozásoknak. Ezt támasztja alá, hogy Kanadában az MMS 2004-ig valószínűleg nem ölt jelentős mértéket, akkorra nagyjából 400 ezer MMS-t küldenek majd havonta. 2006-ig összesen havonta 19 millió MMS üzenetet küldenek majd. A Wireless World Forum véleménye szerint az MMS szempontjából kulcsfontosságú az Egyesült Államok szerepe. Ahhoz, hogy még árnyaltabb képet kapjunk fontos megjegyezni, hogy az amerikai mobiltelefonok mindössze 8%-a alkalmas a multimédiás SMS szolgáltatás előnyeinek kihasználására.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!