Fontos érv, hogy a felmérések szerint , a mobilosok telefonálási szokásai még jó darabig változatlanok maradnak, az Európai előrejelzések szerint az emberek 95 százaléka a következő években is csak beszélgetésre és SMS-re használja a telefonját. A készülékek lecserélése, és az MMS-es készülékek elterjedése után ugorhat meg a szolgáltatást igénybe vevők száma. Erre azonban még valószínű éveket kell várni, az iparági elemzők ugyanis arra számítanak, hogy a multimédiás üzenetküldésre alkalmas első alsó és közép árkategeróriába tartozó, MMS-t támogató mobiltelefonok 2003. tájékán fognak megjelenni.
A fejlesztők új lehetőségeket keresnek
Mivel multimédiás üzeneteket egyenlőre csak a technológiát értelmezni tudó készülékről lehet küldeni és fogadni, így az e-mailről küldött üzeneteket azonban biztonsági okokból kizárják, ami korlátozott lehetőségeket jelent. Ám a fejlesztések töretlenek, és a nagyok - Nokia, Motorola, Ericsson az MMS technológia kiterjesztését célzó lépéseket tesznek. A Nokia például olyan új toolkitet mutatott be, amely a vég-vég típusú megoldásának a részét képezi, s melyet elsősorban az operátorok és a tartalomfejlesztők használnak majd fel arra, hogy segítségével MMS-szolgáltatásokat fejlesszenek. A finnek kiemelt stratégiai célja a multimédiás tartalom és a vezeték nélküli eszközök egyesítése, és az új fejéesztésse gyorsan meg lehet jelenni új MMS-alkalmazásokkal a piacon, ez elősegítheti a jelenlegi SMS-alapú szolgáltatások multimédiássá tételét. A Motorola is további lehetőségeket lát az MMS üzenetküldési technológiák, valamint a szórakoztató és játék-alkalmazások összekapcsolásában, hiszen így olyan digitálisan személyreszabott megoldások hozhatók létre, amelyek a felhasználók egyéniségét tükrözik, mintegy személyiségüket kiterjesztve mobilkészülékeikre. Például egy fontos futballmeccs eredményét nemcsak egyszerű szöveg-üzenetben kaphatja meg a felhasználó, hanem megkapja a meccset eldöntő gól videofelvételét, a szurkolótábor hangját rögzített csengőhanggal és a focicsapat emblémájával ellátott képernyővédővel.
Kulcsfontosságú lehet az USA?
Kérdés persze, hogy a korlátozott üzleti alkalmazást ellensúlyozni tudja-e a magáncélú felhasználás. A Wireless World Forum 3000 cégvezetőt tömörítő tagságát megkérdezve elkészítette elemzés némi szkepticizmusról tanúskodik. A Forum annak a véleményének adott hangot, hogy az MMS piac sem a népszerűség, sem a bevételek terén nem felel meg a bevezetéskor megfogalmazott várakozásoknak. Ezt támasztja alá, hogy Kanadában az MMS 2004-ig valószínűleg nem ölt jelentős mértéket, akkorra nagyjából 400 ezer MMS-t küldenek majd havonta. 2006-ig összesen havonta 19 millió MMS üzenetet küldenek majd. A Wireless World Forum véleménye szerint az MMS szempontjából kulcsfontosságú az Egyesült Államok szerepe. Ahhoz, hogy még árnyaltabb képet kapjunk fontos megjegyezni, hogy az amerikai mobiltelefonok mindössze 8%-a alkalmas a multimédiás SMS szolgáltatás előnyeinek kihasználására.
Az MMS sem jött be?
A szakmai körök is egyre borúsabb képet festenek az MMS jövőjéről, noha a néhány hónappal ezelőtt az európai premier idején még hangzatos szólamokkal harangozták be a szolgáltatást. Egy most publikált felmérés azonban arról szól, hogy túl optimisták voltak a multimédiás üzenetküldéssel kapcsolatos korábbi előrejelzések. Az elemzők alkotta Wireless World Forum becslései szerint ugyanis 2004-ig a vezeték nélküli készülékeken keresztül küldött üzeneteknek csupán egy százaléka lesz MMS formátumú.