2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Opel autógyár számára bármiféle kormányzati segítség előfeltétele, hogy a cég a jövőre vonatkozóan megfelelő működési tervet terjesszen elő, erősítette meg hétfőn a német kormány szóvivője.

A szóvivő azokra a hétvégi sajtóhírekre utalt, amelyek szerint csak az állam mentheti meg a csődtől az Opelt, amely az anyavállalat amerikai General Motors súlyos pénzügyi válsága miatt rendkívül nehéz helyzetbe került.

A Merkel-kormány korábban garanciát ígért az országban több mint 25 ezer alkalmazottat foglalkoztató Opel kifizetéseire, a napokban azonban ismertté vált, hogy a gyár szükségletei nem az eredetileg becsült 1,8 milliárd euróra, hanem annak csaknem duplájára rúgnak.

Hétfői sajtóértekezletén a szóvivő utalt arra, hogy a kormány az Opeltől világos és elfogadható szanálási koncepciót vár.

Semmiféle biankó csekkről, sem az esetleges segélyre vonatkozó ígéretről nem lehet szó mindaddig, amíg a gyár vezetősége nem terjeszti elő ezt a tervet, és nem vizsgáltuk meg azokat - mondta a kormány képviselője, aki az Opel részéről bizonyos előfeltételek teljesítését elengedhetetlennek nevezte. Emlékeztetett: a kormány már a tárgyalások tavaly év végi megkezdésekor is utalt arra, hogy az esetleges támogatások csakis az Opel, és nem pedig az amerikai anyavállalat javát szolgálhatják.

Az Opel a hét második felére ígérte a kormány által is sürgetett terveket. Az üzemi tanács vezetője ennek kapcsán hétfőn egyfajta "európai megoldást" sürgetett. Mindezzel összefüggésben arra emlékeztetett, hogy a General Motors európai üzleteiért mindeddig a német Opel viselte a kockázatot. Úgy vélte, hogy a gyár által előterjesztendő európai üzleti modellben mindazoknak az országoknak részt kell venniük, amelyekben Opel-üzem működik.

Peer Steinbrück pénzügyminiszter egy hétfői nyilatkozatban "utolsó eszközként" nem zárta ki a gyár állami megsegítését. Azt mondta, hogy az Opel esetleges fizetésképtelensége és emiatt a beszállítóknál jelentkező problémák munkahelyek tízezreit veszélyeztetnék, és az államnak mindez sokmilliárd euróba kerülne.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!