2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Orient vasúti árufuvarozási folyosó működése a tervek szerint 2013 végén indulhat meg - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szerdán.

A minisztérium tájékoztatása szerint az Orient vasúti árufuvarozási folyosó irányító testülete szerdán Budapesten tartotta első ülését, ahol Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár hangsúlyozta, hogy a magyar résztvevők minden támogatást megadnak a Orient vasúti árufuvarozási folyosó létrehozására irányuló nemzetközi összefogás sikerre viteléhez.

Az Orient vasúti árufuvarozási folyosó irányító testületét megalapító egyetértési nyilatkozatot a magyar uniós elnökség szakpolitikai tevékenységét lezáró júniusi közlekedési tanácsülés alkalmából írták alá Ausztria, Bulgária, Csehország, Görögország, Magyarország, Románia és Szlovákia szakterületi vezetői.

A kilenc európai árufuvarozási folyosó közül az Orient érinti a legtöbb országot, Prágából Bécs és Pozsony, majd Budapest érintésével jut el Bukaresten keresztül Konstancáig, illetve Vidinen és Szófián át Athénig.

A minisztérium közleményében hangsúlyozza: a teherkorridor létesítésére vonatkozó uniós előírások nem köteleznek az infrastruktúra fejlesztésére, hanem az adott műszaki paraméterek mellett kívánják minél magasabb szintre emelni a szolgáltatási színvonalat.

Az irányító testület ülésén  egyebek mellett a kapacitáselosztási keret koncepciójáról folytatottak vitát. A korridor megvalósulásával hatályba lépő hálózati üzletszabályzatot 2012 végén meg kell hirdetni. A szabályozási hátteret jelentő kapacitáselosztási keretet legkésőbb a jövő év végéig el kell fogadniuk a résztvevőknek. Az árufuvarozási folyosó működése a tervek szerint 2013 végén indulhat meg.

A megbeszélésen megfigyelőként jelen voltak az Európai Bizottság, Németország és a Deutsche Bahn képviselői is - írja közleményében a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!