Washingtont többek között az késztette cselekvésre, hogy tavaly a 80 százalékban az európai repülési konszernhez, az EADS-hoz tartozó Airbus gépkiszállításaiban első ízben megelőzte az amerikai csúcsszállító Boeinget. Az amerikai cég arra panaszkodott, hogy az 1992-es kétoldalú szerződés még mindig túl sok szubvenciót tesz lehetővé az Airbus számára.
John Veronau, az ügyben illetékes amerikai kereskedelmi főkonzul korábban elmondta: Washingtonnak nincsenek olyan tervei, hogy az Airbus már folyamatban lévő állami támogatásait megtámadja. Viszont megérett az idő egy új megállapodásra, amely megakadályozza a jövőbeni segélyeket.
(MTI)
Az USA az európai repülőgépgyártó óriás legnagyobb megrendelője
Miközben dúl az amerikai Boeing és az Airbusokat gyártó európai EADS repülési konszern harca egymás állami támogatásának leépítéséért és a világelsőségért, szakértők felhívják a figyelmet: az Airbusok legnagyobb megrendelője az utóbbi évtizedekben maga az Egyesült Államok volt.