2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az USA-ban az alacsony vásárlási morál az internetes eladók malmára hajtja a vizet. A magas benzinárak, a negatív megtakarítási mérleg és a fogyasztók bizalomvesztése ellenére elemzők az online vásárlások további emelkedését várják.

Az internetes vásárlás aránya az egész világon évről évre nő. Elemzők szerint a szektor a karácsonyi nagybevásárlással szokta profitja nagy részét termelni. Ez a tendencia annak ellenére meg fog maradni az USA-ban, hogy az elemzők csökkenő vásárlási morált emlegetnek.

A magas benzinárak, a negatív megtakarítási mérleg és a fogyasztók bizalomvesztése mellett a Katrina hurrikán hatása is a vásárlók kiadásait csökkentheti. Mindezek ellenére az online vásárlás továbbra is növekedést mutat. Az eMarketer elemzői az idei évben 26,2 milliárd dolláros forgalomra számítanak - csak az USA-ban -, amely 21 százalékos növekedést jelentene az előző évi 21,5 milliárd dollárhoz képest.

[ajanlo=538][igazitas=right/]Felmerül a kérdés, hogy honnan fog ez a többlet az ágazatba befolyni, ha a fogyasztók kevesebbet fognak költeni. Jeffrey Grau az eMarketer vezető elemzője úgy nyilatkozik, hogy "természetesen az offline árusítók zsebéből". Majd hozzátette: "Az interneten történő vásárlás ideális a karácsonyi nagybevásárlás lebonyolítására. Kényelmes és megbízható, azonkívül bőségesebb termékválasztékot és alacsonyabb árakat biztosít a vásárlók számára a szokásos sorban állások nélkül. A magas benzinárak és a rossz időjárás is a netes kereskedőknek kedvezhet".

Ezek a szempontok egyre fontosabbak a vásárlók számára, és ezt számok is bizonyítják. Míg 2002-ben az emberek pénzük 16 százalékát költötték el az interneten, addig ez az adat 2004-ben már 22 százalék volt. Ugyanakkor a vásárlók kevesebbet költenek boltokban: 2004-ben a kétévvel korábbi 78 százalékhoz képest pénzüknek csak 72 százalékát.

Jeffrey Grau még hozzátette, hogy "az interneten való vásárlás meghosszabbítja az ünnepeket". Ezt az állítását arra alapozza, hogy míg a tradicionális offline vásárlás csak decemberben kezdődik, addig online már augusztusban, és szeptemberben lebonyolódik a karácsonyi vásárlás egynegyede, november elsejéig pedig eléri a 60 százalékot. Ezek szerint a karácsonyi vásárlási szezon lefedi a teljes utolsó negyedévet.

Menedzser Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!