Az internetes vásárlás aránya az egész világon évről évre nő. Elemzők szerint a szektor a karácsonyi nagybevásárlással szokta profitja nagy részét termelni. Ez a tendencia annak ellenére meg fog maradni az USA-ban, hogy az elemzők csökkenő vásárlási morált emlegetnek.
A magas benzinárak, a negatív megtakarítási mérleg és a fogyasztók bizalomvesztése mellett a Katrina hurrikán hatása is a vásárlók kiadásait csökkentheti. Mindezek ellenére az online vásárlás továbbra is növekedést mutat. Az eMarketer elemzői az idei évben 26,2 milliárd dolláros forgalomra számítanak - csak az USA-ban -, amely 21 százalékos növekedést jelentene az előző évi 21,5 milliárd dollárhoz képest.
[ajanlo=538][igazitas=right/]Felmerül a kérdés, hogy honnan fog ez a többlet az ágazatba befolyni, ha a fogyasztók kevesebbet fognak költeni. Jeffrey Grau az eMarketer vezető elemzője úgy nyilatkozik, hogy "természetesen az offline árusítók zsebéből". Majd hozzátette: "Az interneten történő vásárlás ideális a karácsonyi nagybevásárlás lebonyolítására. Kényelmes és megbízható, azonkívül bőségesebb termékválasztékot és alacsonyabb árakat biztosít a vásárlók számára a szokásos sorban állások nélkül. A magas benzinárak és a rossz időjárás is a netes kereskedőknek kedvezhet".
Ezek a szempontok egyre fontosabbak a vásárlók számára, és ezt számok is bizonyítják. Míg 2002-ben az emberek pénzük 16 százalékát költötték el az interneten, addig ez az adat 2004-ben már 22 százalék volt. Ugyanakkor a vásárlók kevesebbet költenek boltokban: 2004-ben a kétévvel korábbi 78 százalékhoz képest pénzüknek csak 72 százalékát.
Jeffrey Grau még hozzátette, hogy "az interneten való vásárlás meghosszabbítja az ünnepeket". Ezt az állítását arra alapozza, hogy míg a tradicionális offline vásárlás csak decemberben kezdődik, addig online már augusztusban, és szeptemberben lebonyolódik a karácsonyi vásárlás egynegyede, november elsejéig pedig eléri a 60 százalékot. Ezek szerint a karácsonyi vásárlási szezon lefedi a teljes utolsó negyedévet.