Ebben a tekintetben a nemzetközi légi közlekedésben már eddig is működött a közvetlen adómentesség. A hajózás vonatkozásában a dunai belföldi és külföldi forgalomban szintén közvetlen adómentességet élveztek eddig is az üzemanyagok, ám a csatlakozás után egyéb vizeken utólagos adóvisszatérítés lép életbe. A hajózásban ezt a lehetőséget az teremti meg, hogy módosul a kikötői adóraktározásra vonatkozó szabályozás, és a parthoz kötött álló, illetve a mozgó hajóra is kiadható adóraktári engedély.
Módosul az adómentesen felhasználható gázolaj szabályozása is, miszerint az EU-s előírásoknak megfelelően a hajók számára adómentesen kiszolgált gázolajra bevezetik az unióban egységesen meghatározott Solvent Yellow 124 elnevezésű jelölő anyagot. Változás lesz a bérfőzés tekintetében az, hogy a kedvezményes jövedéki adót május 1-jétől nem személyenként, hanem háztartásonként vehetik igénybe a gyümölcstermelők, és éves szinten legfeljebb 50 literre. A vámhatóságot érintő szerkezeti változás, hogy január 1-jén felállt a jövedéki kapcsolattartó és elemző osztály, amelynek feladata a tagállamok jövedéki igazgatása közötti információcsere lebonyolítása lesz. (MTI)
Kapcsolódó anyagok
Szabadabban vihetünk át árut a határon
Megszűnik a vámellenőrzés a szlovák-magyar határon
Az Unión belül szabadon mozoghatnak a jövedéki termékek
Május elseje után a jövedéki termékek is szabadon mozoghatnak az Európai Unió területén, így ezeket a szállítmányokat fokozottan figyelik. A magyar vámhatóság technikailag felkészült az elektronikus adatközlésre.