A felmérésben 246 hallgatót vizsgáltak meg, azt kutatva, hogyan reagálnak a szeszesitalokra és a velük kapcsolatos tárgyakra. Az eredmény megdöbbentő volt: már a puszta látvány agresszív gondolatokat szült a fiatalok agyában. "Az agresszió megjelenése nem függ az alkoholfogyasztástól, mivel nem adtunk inni a felmérésben résztvevőknek" - nyilatkozta egy interjúban Bruce Bartholow, kísérletvezető, a Missouri-Columbia egyetem pszichológiai tanszékének adjunktusa.
Az egyik kísérletben 121 embernek rövid ideig alkohollal kapcsolatos képeket - például sörösüveget - mutattak, máskor pedig semleges - növényeket ábrázoló - fotókat vetítettek. Ezután agresszív és neutrális jelentésű szavakat jelentettek meg a résztvevőknek. A vizsgálatok során kiderült: azok az emberek hamarabb felismerték az agresszív jelentésű szavakat, akiknek azt megelőzően szesszel összefüggő tárgyakat vetítettek.
Egy másik esetben 125 kísérleti alanyt arra kértek, töltsön ki egy kérdőívet, amelyik az alkoholfogyasztási szokásaikat firtatta és arra kérdezett rá, mit gondolnak, milyen hatással van az emberekre az alkohol. Ezt követően szeszesitalt reklámozó hirdetéseket mutattak nekik, míg a kontroll csoport teljesen semleges (például sajtot népszerűsítő) reklámot nézett. Ezután értékelniük kellett egy szituációt, amelyben egy férfi addig nem akart fizetni az albérletért, amíg az nincs kifestve. Azok, akik alkoholos reklámot láttak, agresszívnek értékelték a viselkedést, míg a kontroll csoport tagjai nem.
Bartholow az eredmény nyilvánosságra hozásával nem az alkoholreklámokat akarja betiltani, csupán a reklámszakemberek figyelmet szeretné felhívni arra: vegyék számításba, hogy egyes embereknél ez a fajta hirdetés agresszív viselkedést válthat ki. Az Adage.com szerint a sör- és a szeszesitalgyártó szervezetek, valamint a reklámszakemberek egyelőre nem reagáltak a bejelentésre.