2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A reklámokban feltűnő alkohollal összefüggő képek agressziót váltanak ki a nézőkből, még akkor is, ha nem is isznak a hirdetésekben - derült ki egy, a Psychological Science által készített tanulmányból.

A felmérésben 246 hallgatót vizsgáltak meg, azt kutatva, hogyan reagálnak a szeszesitalokra és a velük kapcsolatos tárgyakra. Az eredmény megdöbbentő volt: már a puszta látvány agresszív gondolatokat szült a fiatalok agyában. "Az agresszió megjelenése nem függ az alkoholfogyasztástól, mivel nem adtunk inni a felmérésben résztvevőknek" - nyilatkozta egy interjúban Bruce Bartholow, kísérletvezető, a Missouri-Columbia egyetem pszichológiai tanszékének adjunktusa.

Az egyik kísérletben 121 embernek rövid ideig alkohollal kapcsolatos képeket - például sörösüveget - mutattak, máskor pedig semleges - növényeket ábrázoló - fotókat vetítettek. Ezután agresszív és neutrális jelentésű szavakat jelentettek meg a résztvevőknek. A vizsgálatok során kiderült: azok az emberek hamarabb felismerték az agresszív jelentésű szavakat, akiknek azt megelőzően szesszel összefüggő tárgyakat vetítettek.

Egy másik esetben 125 kísérleti alanyt arra kértek, töltsön ki egy kérdőívet, amelyik az alkoholfogyasztási szokásaikat firtatta és arra kérdezett rá, mit gondolnak, milyen hatással van az emberekre az alkohol. Ezt követően szeszesitalt reklámozó hirdetéseket mutattak nekik, míg a kontroll csoport teljesen semleges (például sajtot népszerűsítő) reklámot nézett. Ezután értékelniük kellett egy szituációt, amelyben egy férfi addig nem akart fizetni az albérletért, amíg az nincs kifestve. Azok, akik alkoholos reklámot láttak, agresszívnek értékelték a viselkedést, míg a kontroll csoport tagjai nem.

Bartholow az eredmény nyilvánosságra hozásával nem az alkoholreklámokat akarja betiltani, csupán a reklámszakemberek figyelmet szeretné felhívni arra: vegyék számításba, hogy egyes embereknél ez a fajta hirdetés agresszív viselkedést válthat ki. Az Adage.com szerint a sör- és a szeszesitalgyártó szervezetek, valamint a reklámszakemberek egyelőre nem reagáltak a bejelentésre.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!