Ez a mutató ugyanis azt tükrözi, hogy visszatért egy meghatározó piaci szegmens, a kisvállalkozások optimizmusa a gazdasági helyzetet illetően. A kisteherautókat 75 százalékban ilyen cégek vásárolják. Ez az adat sokkal jobban mutatja, hogy az amerikai gazdaság rendbe jön, mint a fogyasztói költekezések növekedése, ugyanis olyan vásárlókról van szó, akik munkaadók - mutatott rá Jesse Toprak, a TrueCar piackutató cég alelnöke.
A kisteherautók forgalmának élénkülése különösen kedvező hír a detroiti gyártóknak, amelyek palettáján máig ez a legnagyobb profitot termelő kategória. A Ford F-sorozatának eladásai - korábban évtizedeken át ez volt az egyik legkeresettebb jármű az Egyesült Államokban - márciusban 30 százalékkal növekedtek az egy évvel korábbihoz képest. A General Motors két hasonló modellje, a Chevy Silverado és a GMC Sierra is jelentős, 27, illetve 22 százalékos növekedést mutatott. Még a piacon kisebb szerepet játszó Toyota Tundra eladásai is javultak.
A gazdasági recesszió miatt a kisteherautók eladásai tavaly jelentősen visszaestek, a kiscégek a bizonytalan kilátások miatt elhalasztották járművásárlásaikat. A kategória még januárban és februárban is fél százalékos esést mutatott, amikor pedig az autóeladások már 13 százalékkal növekedtek. A kisteherautók forgalma a 90-es évek közepén az összes autóeladás 15 százalékát tette ki. Ez a válság miatt 10 százalék alá szorult, majd most márciusban 11,5 százalékra kapaszkodott vissza.
Mendzsment Fórum