A felmérésben szereplő cégek közül 46 százalék soha nem adott ilyesfajta juttatást, míg 16 százalék megszüntette bónuszprogramját. Utóbbiak 43 százaléka 2000 és 2004 között állt le az extra pénzek kiosztásával, az okok között pedig többek között a magas költségek, a jogosultsági kérdések és a teljesítményértékelő programok fejlesztése áll.
Mára a cégek 80 százalékánál működik a módosítható fizetési program, amelyet annak érdekében fejlesztettek ki, hogy az alkalmazottak jobban koncentrálhassanak a vállalati célokra, ahelyett, hogy automatikusan ölükbe pottyanjon egy karácsonyi pénzcsomag, írja a CNN Money a Hewitt tanulmányából idézve.
Azok a cégek, amelyek mindezek ellenére támogatják az ünnepekre adott bónuszfizetést, legtöbbször mindössze az éves fizetés egy százalékát szánják erre a célra. 37 százalékuk készpénzzel jutalmazza az egész éves munkát, és mindenkinek egységesen 550 dollárt fizet. 49 százalék ajándékutalvánnyal lepi meg dolgozóit, melynek értéke átlagosan 25 dollár körül mozog.
21 százalék pulykát, sonkát vagy más élelmiszert oszt ki alkalmazottainak, amely szintén 25 dollár körüli értéket képvisel. Ugyanakkor a módosítható fizetés intézménye sokkal nagyvonalúbb, a teljes éves fizetésnek akár mintegy tíz százalékát teszi ki. Ez mindenképpen azt az üzenetet közvetíti a munkavállalók felé, hogy elsősorban a jó teljesítményért jutalmazzák őket.
Menedzsment Fórum
Az amerikai dolgozók többsége nem kap karácsonyi bónuszt
Az amerikai cégek 63 százaléka nem ad karácsonyra semmiféle bónuszt vagy juttatást dolgozóinak, derül ki a Hewitt Associates humánerőforrás-tanácsadó legfrissebb felméséről.