2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Betört az első kínai gépkocsi az amerikai autópiacra, ám a várakozásokkal ellentétben nem az olcsó tömegjárgányok kategóriájában, hanem a drága, teljes egészében elektromos meghajtású autók mezőnyében – írta a USA Today csütörtöki számában.

A Coda néven kihozott kínai szedán 44000 dollárba (mintegy 9,2 millió forintba) kerül. Noha a gyártó cég vezérigazgatója, Philip Murtaugh vezérigazgatója szerint ez az első kínai autó az Egyesült Államokban, a gépkocsit bemutató lap szerint a jármű mégsem teljesen az ázsiai óriás terméke.

Az akkumulátort egy vegyesvállalat gyártatja Kínában, amelynek 40 százalékban a Los Angelesben bejegyzett Coda a tulajdonosa. A karosszériát egy kínai beszállító készíti, az autó szerkezetét azonban túlnyomórészt az Egyesült Államokban fejlesztették ki, mint ahogy részben az elektronikáját is. Az akkumulátort a kaliforniai Benicában szerelik be az autóba.

A Coda kívülről hagyományos szedán, amely kerüli a futurisztikus megoldásokat. Az autó 5 ezer dollárral drágább, mint a Chervrolet Volt, és 9700-zal kerül többe, mint a Nissan Leaf. A Coda teljesítménye azonban maga mögé utasítja a versenytársakét: ez az autó több mint 100 mérföld (mintegy 161 kilométer) megtételére képes, miközben leküzdi a dombos emelkedőket, és 112 kilométeres sebességgel halad az autópályán. A Coda akkumulátora az elterjedt lítiumionos technológia helyett lítium-vasfoszfáton alapul. Az alvázba 728 cellát szereltek be.
 
Egzotikus külsővel bír a kínai trónkövetelő
A kínai autógyártók, noha mindig érdeklődéssel tekintettek az amerikai autópiacra, sohasem foglalkoztak komolyan a meghódításával. Egyrészt azért, mert a hazai kereslet dinamikus növekedése miatt erre sohasem volt szükségük, másrészt pedig azért, mert járműveik minősége nem üti meg az amerikai fogyasztók igényszintjét.
 
MTI 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!