A Euro RSCG Magnet és a Columbia University közös kutatása kimutatja, hogy az újságírók 51 százaléka rendszeresen használ blogokat, 28 százalékuk a napi feladataik ellátásához keres fel ilyen oldalakat. A kontrasztot érzékelteti a Pew Internet és az American Life Project korábbi felmérése, amely megállapítja, hogy az USA összlakosságának mindössze 11 százaléka olvas blogokat - olvasható a clickz.com portálon.
[ajanlo=233][igazitas=left/]"Maga a tény, hogy a média a tudósításban és a tényfeltárásban is használja a blogokat igazolja a webnaplók óriási ráhatási potenciálját nemcsak a közvéleményre, de a közvélemény formálóira is" - nyilatkozta Aaron Kwittken, a Euro RSCG Magnet vezérigazgatója.
Az újságírók többnyire témakeresésben
(53 %), a tények ellenőrzésében és hivatkozásban (43 %), illetve forráskereséskor (36 %) használják a blogokat. A megkérdezettek 33 százaléka állítja, hogy botrányok és exkluzív hírek felderítésére is vett már igénybe blogot, ennek ellenére mindössze egy százalék volt azon a véleményen, hogy a blogok hiteles kiindulópontot jelentenek a cikk témájának a megalapozásához.
A válaszadók 68 százaléka látja úgy, hogy a fogyasztók tájékoztatása tekintetében a blogok egyre népszerűbbé válnak a jövőben a vállalatok körében. A kutatást végző szakemberek az USA területéről összesen 1202 újságírót kérdeztek meg; napilapoktól, magazinoktól, online kiadványoktól és a sugárzott média területéről egyaránt.
Menedzsment Fórum
Az amerikai újságírók több mint fele blogozik
Bíztatóan hat a blogos praktikákat is alkalmazó pr ügynökségekre egy új kutatás eredménye, eszerint ugyanis az újságírók több mint fele munkája során rendszeresen használja a webnaplókat