2004-ben a hirdetők összesen 653,3 millió fontot költöttek internetes reklámra, ami 60 százalékkal több az egy évvel korábbi 407,8 millió fontnál. Az online hirdetések 3,9 százalékot haraptak ki a reklámtortából, ami most először nagyobb, mint a rádióreklámok 3,8 százalékos részesedése.
Az internet mint hirdetési felület növekvő népszerűsége nagyobb távlatból még szembetűnőbb: 2000 óta az online reklámköltés az Egyesült Királyságban megnégyszereződött. Az adatokat közreadó Interactive Advertising Bureau szerint a tendencia hátterében az áll, hogy egyre több háztartásban van már szélessávú internetkapcsolat.
Az Egyesült Királyságban a teljes reklámköltés 2004-ben 16,9 milliárd fontra rúgott, ami 5,8 százalékkal több, mint egy évvel korábban - nem lanyhult tehát a hirdetési kedv. A reklámtortából a legnagyobb részt 41,5 százalékkal a nyomtatott sajtó szerezte, második a televízió lett 23,9 százalékkal, a harmadik legnépszerűbb hirdetési forma pedig 14,6 százalékkal a direkt levél volt. Szakértők szerint a következő években az online hirdetési felületek egyre népszerűbbek lesznek, az erre költött összegek rövidesen túlszárnyalhatják majd az outdoor reklámokra fordítottakat is.
Az online reklámozás Magyarországon is egyre nagyobb teret nyer. A meghatározó magyar internetes médiatulajdonosok - Axelero[origo], Habostorta, HáziPatika.com, index.hu, Napi Online, Portfolio.hu, Ringier Online, Sanoma Online - összesített reklámbevétele tavaly 2,46 milliárd forint volt, 50,54 százalékkal magasabb, mint 2003-ban - vagyis az online hirdetési szegmensnek a fejlődése ötször-hatszor gyorsabb, mint a magyar reklámpiac egészéé. A fent említett nyolc médiatulajdonos reklámbevételei az online hirdetési piac mintegy kilenctizedét teszik ki.
Menedzsment Fórum
Az angoloknál már megelőzte az internet a rádiót
Az elmúlt évben az online hirdetésekre fordított összegek túlszárnyalták a rádióreklámokét az Egyesült Királyságban, amire korábban még nem volt példa, írja a BBC.