2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elmúlt évben az online hirdetésekre fordított összegek túlszárnyalták a rádióreklámokét az Egyesült Királyságban, amire korábban még nem volt példa, írja a BBC.

2004-ben a hirdetők összesen 653,3 millió fontot költöttek internetes reklámra, ami 60 százalékkal több az egy évvel korábbi 407,8 millió fontnál. Az online hirdetések 3,9 százalékot haraptak ki a reklámtortából, ami most először nagyobb, mint a rádióreklámok 3,8 százalékos részesedése.

Az internet mint hirdetési felület növekvő népszerűsége nagyobb távlatból még szembetűnőbb: 2000 óta az online reklámköltés az Egyesült Királyságban megnégyszereződött. Az adatokat közreadó Interactive Advertising Bureau szerint a tendencia hátterében az áll, hogy egyre több háztartásban van már szélessávú internetkapcsolat.

Az Egyesült Királyságban a teljes reklámköltés 2004-ben 16,9 milliárd fontra rúgott, ami 5,8 százalékkal több, mint egy évvel korábban - nem lanyhult tehát a hirdetési kedv. A reklámtortából a legnagyobb részt 41,5 százalékkal a nyomtatott sajtó szerezte, második a televízió lett 23,9 százalékkal, a harmadik legnépszerűbb hirdetési forma pedig 14,6 százalékkal a direkt levél volt. Szakértők szerint a következő években az online hirdetési felületek egyre népszerűbbek lesznek, az erre költött összegek rövidesen túlszárnyalhatják majd az outdoor reklámokra fordítottakat is.

Az online reklámozás Magyarországon is egyre nagyobb teret nyer. A meghatározó magyar internetes médiatulajdonosok - Axelero[origo], Habostorta, HáziPatika.com, index.hu, Napi Online, Portfolio.hu, Ringier Online, Sanoma Online - összesített reklámbevétele tavaly 2,46 milliárd forint volt, 50,54 százalékkal magasabb, mint 2003-ban - vagyis az online hirdetési szegmensnek a fejlődése ötször-hatszor gyorsabb, mint a magyar reklámpiac egészéé. A fent említett nyolc médiatulajdonos reklámbevételei az online hirdetési piac mintegy kilenctizedét teszik ki.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!