Egy kommunikációs szakember 1992-ben megjelent jövendölése szerint, míg az elmúlt évszázad a computer százada volt, addig a jelen század a telefon évszázada lesz. Hiszen már jelen időben beszélhetünk arról, hogy lakásunkból, karosszékünkből vásárolhatunk, intézhetjük bankügyleteinket, s immár jelen az is, hogy az állammal, az önkormányzatokkal, stb. kapcsolatos ügyintézés is lehetséges az internet segítségével.
Nincs már messze az az idő, amikor számítógép és a telefónia fejlődésének köszönhetően, gondolatainkról az Internet használója a gondolat kigondolásának pillanatában közvetlenül értesülhet majd.
Ehhez hozzátehetjük, hogy mai tudásunk szerint szinte felmérhetetlen az ePR által befutható karrier. Az biztos, hogy ez lesz a jövő leggyorsabban fejlődő pr eszköze.
S a történetek még nincs vége...
Az ePR, avagy a public relations és az Internet kapcsolata
Hazánkban, a rendszerváltást követően a gazdasági és politikai vezetőink között divatba jött egy kifejezés. Ez a public relations. Már-már olyan népszerű e két szó manapság, mint annak idején a „marketing” volt. Sokszor találkozunk hazánkban különböző politikai és gazdasági vezetőkkel, akik használják a „pr” kifejezést, de nem tudják, mi az. Akkor már nem is csodálkozhatunk azon, hogy az e-businees, az e-commerce mintájára megalkotott új fogalmat, az Internet adta ePR lehetőségét sem ismerik fel. Természetesen ez nemcsak hazánkra igaz, de számos más országban találkozhatunk e jelenséggel. Ezért a CERP, az Európai Public Relations Konföderáció kidolgozott egy egész Európára érvényes ajánlást, amely megfogalmazza a pr és az Internet kapcsolatát, az ePR alkalmazásának ajánlott módjait.