A Pew Internet & American Life Project kutatóintézet legfrissebb felmérése szerint az internetes bankolás az USA-ban népszerűbb, mint valaha. Több, mint 50 millió amerikai felnőtt használja az online csatornát pénzügyei intézésére, vagyis 47 százalékkal több ember, mint két éve.
[ajanlo=192][igazitas=left/]Az elektronikus bankügyintézés a leggyorsabban fejlődő internetes tevékenység, derült ki a Pew jelentéséből. "Gomba módra szaporodnak a felhasználók, akik folyamatosan kapcsolódnak be az elektronikus szolgáltatásba. A megállapítás igaz volt 2000-től 2002-ig és most, az elmúlt két évben a folyamat csak tovább erősödött" - mondta Susannah Fox, kutatási igazgató.
Öt évvel ezelőtt mindössze 14 millió amerikai használta ki a netes bankolás előnyeit, majd ez a szám 2002-ben 37 millióra ugrott, és most - az msnbc.com szerint - körülbelül 53 millió ember tartozik ehhez a felhasználói körhöz, ami becslések alapján az összes internet-használók 44 százaléka. Szakértők szerint a jelenség oka az, hogy nagyon gyorsan terjed a háztartásokban a szélessávú internet-használat. A gyorsabb elérés miatt körülbelül kétszer annyi ember kezdi el használni az online ügyintézést, mint a hagyományos modemes netezők.
Az egyik legnagyobb tengerentúli pénzintézet, a Bank of America szóvivője szerint a bank internetes oldalára tömegesen jelentkeznek be a felhasználók. 2003 decemberében 9,2 millió aktív internetes ügyfelük volt, míg egy évre rá már 12,4 millió felhasználót tudhattak magukénak. A bank ügyfeleinek a fele használja a pénzintézettel való kommunikáláshoz az elektronikus csatornát. "Nagyon elégedettek vagyunk, hogy ügyfeleink számára még több kényelmet jelent elektronikus szolgáltatásunk. Nagy vonzerőt jelent ugyanis az, hogy bármikor ellenőrizhetik bankszámlájukat az interneten" - tette hozzá a szóvivő.
A bankok természetesen figyelembe veszik az internetes bűnözés jelentette veszélyforrást is, mivel bevett módszer, hogy egy e-maillel egy olyan oldalra csalogatják a mit sem sejtő felhasználókat, amely ránézésre megtévesztő módon hasonlít a bank honlapjára, és ott olyan adatokat csalnak ki tőlük (például bankszámlaszámot, vagy jelszót), amelyekkel megcsapolhatják az áldozatok bankszámláját. Kutatások viszont azt állítják, az internetes bankolást igénybevevő ügyfelek sokkal kevesebbszer veszik igénybe a telefonos ügyfélszolgálatot és nehezebben is váltanak bankot.
Menedzsment Fórum
Az e-banking a leggyorsabban fejlődő internetes tevékenység
A Pew Internet & American Life Project legfrissebb felmérése szerint az internetes bankolás az USA-ban népszerűbb, mint valaha. Több, mint 50 millió amerikai felnőtt használja az online csatornát pénzügyei intézésére, vagyis 47 százalékkal több ember, mint akárcsak két éve.