A tanácsadó cég 339 cég megkérdezésekor vezérigazgatók és a cégek felső vezetői, továbbá 82 a kormányzatban, illetve a közigazgatásban felelők úgy vélik, mára az európai piacokon is stratégiai jelentőségűvé vált az e-business.
Figyelemre méltó, hogy a cégek többségének e-business stratégiája harmonizálja céljait a hagyományos üzleti folyamataihoz, és kialakítása a klasszikus költség és hatékonysági mutatók alapján történik. Ezek után a következő lépés a vízió transzformálása a szervezet operatív részlegei számára.
A vezetők elsöprő többsége jósol jelentős növekedést a digitális üzleti kapcsolatoknak, és a válaszadók ž része a tervez a jövőben ilyen irányú befektetést.
Az e-business köszöni jól van
Az EDS nemrégiben felmérése szerint a számok arról tanúskodnak, a legtöbb üzleti szervezet úgy kezeli az e-businesst mint alapvető, hosszútávú stratégiai irány, ellentétben a taktikai, a rövidtávú reakciót az ügyfelek igényeinek változására.