A 2004 augusztusában és szeptemberében készült felmérés szerint a legpozitívabb véleménye a célközönségnek az elektronikus levélben postázott reklámról és a tv-szpotokról van. A megkérdezettek 39 százaléka tartja hatékonynak a televíziós reklámot, és 32 százalékuk az e-mail marketinget. A spamek igen jelentős térnyerése ellenére a levélben terjesztett kereskedelmi ajánlatot egyre több fogyasztó tartja meggyőző reklámtípusnak. Az IPT elemzése szerint: 'az e-mail hamarosan megdönti a tv elsőbbségét a promóció terén.'
A tanulmány arra is választ keresett, milyen eszközök bizonyulnak a leghatékonyabbnak arra nézve, hogy az ügyfelek válaszoljanak a kereskedelmi levélre. A legtöbben - a válaszadók 27 százaléka - akkor éreznek késztetést, hogy éljenek a felkínált ajánlattal, ha árleszállításról vagy akcióról értesítik őket az e-mailben. A megkérdezettek 24 százaléka akkor rendeli meg az adott terméket vagy szolgáltatást, vagy kér további információt, ha azt a bemutatás alapján érdekesnek találja. Az emberek 20 százalékának kelti fel az érdeklődését a végkiárusítás - mikor a levél az utolsó árajánlatról értesít -, illetve ugyanennyien rendelnek a márka iránt érzett szimpátia miatt. Az e-mail vonzó vizuális megjelenése miatt a címzettek 5 százaléka nyúl a zsebébe, míg csupán 4 százalékot késztet rendelésre a humoros tartalom.
A marketing szakma résztvevői hasonlóan pozitívan vélekednek az e-mail reklámról. A tanulmány szerint a területen dolgozók 92 százaléka beemeli ezt a csatornát a kampányok költségvetésébe, és 2005-ben 51 százalékuk tervezi az e-mail marketing bevetését. A hatékonyságát ezeknek a kampányoknak a reklámszakemberek 41 százaléka méri a kattintási arány, illetve a pi-adatok alapján.
(Menedzsment Fórum)
Az e-mail marketing már a tv-reklámot veszélyezteti
Az IPT elemzése szerint meglehet, hogy már nem sokáig fogja a televíziós reklám a domináns pozíciót betölteni a reklámeszközök között.