2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az IPT elemzése szerint meglehet, hogy már nem sokáig fogja a televíziós reklám a domináns pozíciót betölteni a reklámeszközök között.

A 2004 augusztusában és szeptemberében készült felmérés szerint a legpozitívabb véleménye a célközönségnek az elektronikus levélben postázott reklámról és a tv-szpotokról van. A megkérdezettek 39 százaléka tartja hatékonynak a televíziós reklámot, és 32 százalékuk az e-mail marketinget. A spamek igen jelentős térnyerése ellenére a levélben terjesztett kereskedelmi ajánlatot egyre több fogyasztó tartja meggyőző reklámtípusnak. Az IPT elemzése szerint: 'az e-mail hamarosan megdönti a tv elsőbbségét a promóció terén.'

A tanulmány arra is választ keresett, milyen eszközök bizonyulnak a leghatékonyabbnak arra nézve, hogy az ügyfelek válaszoljanak a kereskedelmi levélre. A legtöbben - a válaszadók 27 százaléka - akkor éreznek késztetést, hogy éljenek a felkínált ajánlattal, ha árleszállításról vagy akcióról értesítik őket az e-mailben. A megkérdezettek 24 százaléka akkor rendeli meg az adott terméket vagy szolgáltatást, vagy kér további információt, ha azt a bemutatás alapján érdekesnek találja. Az emberek 20 százalékának kelti fel az érdeklődését a végkiárusítás - mikor a levél az utolsó árajánlatról értesít -, illetve ugyanennyien rendelnek a márka iránt érzett szimpátia miatt. Az e-mail vonzó vizuális megjelenése miatt a címzettek 5 százaléka nyúl a zsebébe, míg csupán 4 százalékot késztet rendelésre a humoros tartalom.

A marketing szakma résztvevői hasonlóan pozitívan vélekednek az e-mail reklámról. A tanulmány szerint a területen dolgozók 92 százaléka beemeli ezt a csatornát a kampányok költségvetésébe, és 2005-ben 51 százalékuk tervezi az e-mail marketing bevetését. A hatékonyságát ezeknek a kampányoknak a reklámszakemberek 41 százaléka méri a kattintási arány, illetve a pi-adatok alapján.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!