A leírt szöveg azonban "nyomot hagy", így a nagyobb vállalatok, amelyek dollármilliókat költenek arculatuk fejlesztésére, nem engedhetik meg, hogy a megírt levelek helyesírási és stilisztikai hibáktól hemzsegjenek - áll a London Business School szakértői anyagában. Az elemzés szerint az európai felsővezetők hetente 300-500 levelet küldenek a világhálón keresztül, és ha ezek csapnivaló írások, akkor ez rengeteg ügyfél véleményét ronthatja.
A fentieket persze a vállalatok is felismerték, és mind többen hoznak tudatos döntést annak érdekében, hogy az e-mailek által is kedvezőbb kép alakuljon ki a társaságról. Az Unilever egyes angliai részlegénél például helyesírási tanfolyamra íratták be az alkalmazottakat, és a "gyalázatos helyességű" levelek íróit egyéb (anyagi) motivációs eszközökkel is az eddigieknél figyelmesebb írásra ösztönzik.
(Menedzsment Fórum)
Az e-mail terjedése nyelvtanórára kényszeríti a dolgozókat
Az e-mail mind nagyobb népszerűsége az írásbeliség folyamatos erősödését vonja maga után az üzleti szférában is. Míg egy évtizede még a telefon volt az elsőszámú üzleti kommunikációs eszköz, addig mára nagyon sok helyen az elektronikus levelezés váltotta fel a szóbeli tájékoztatást.