1p

Az e-mail mind nagyobb népszerűsége az írásbeliség folyamatos erősödését vonja maga után az üzleti szférában is. Míg egy évtizede még a telefon volt az elsőszámú üzleti kommunikációs eszköz, addig mára nagyon sok helyen az elektronikus levelezés váltotta fel a szóbeli tájékoztatást.

A leírt szöveg azonban "nyomot hagy", így a nagyobb vállalatok, amelyek dollármilliókat költenek arculatuk fejlesztésére, nem engedhetik meg, hogy a megírt levelek helyesírási és stilisztikai hibáktól hemzsegjenek - áll a London Business School szakértői anyagában. Az elemzés szerint az európai felsővezetők hetente 300-500 levelet küldenek a világhálón keresztül, és ha ezek csapnivaló írások, akkor ez rengeteg ügyfél véleményét ronthatja.



A fentieket persze a vállalatok is felismerték, és mind többen hoznak tudatos döntést annak érdekében, hogy az e-mailek által is kedvezőbb kép alakuljon ki a társaságról. Az Unilever egyes angliai részlegénél például helyesírási tanfolyamra íratták be az alkalmazottakat, és a "gyalázatos helyességű" levelek íróit egyéb (anyagi) motivációs eszközökkel is az eddigieknél figyelmesebb írásra ösztönzik.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!