[ajanlo=289][igazitas=left/]Egyre inkább felismerik a brit vállalatok az online toborzás jelentőségét. Manapság minden ötödik megkérdezett kulcsfontosságúnak tartja üzletmenetében a szolgáltatás használatát, ami 14 százalékos növekedés a tavalyi helyzethez képest, írja az onrec.
A vállalatok 40 százaléka vélekedik úgy, hogy felfelé ívelőben van az online toborzói üzletág, s a jövőben növekedni fog a weboldalakon keresztül állást hirdetők száma. 61 százalék szerint a toborzó szolgáltatók sokkal hatékonyabban érik el a munkát keresőket, mint az internetet nem használó konkurenseik.
A vállalatok közül mintegy 42 százalék arról is beszámolt, hogy az e-toborzók használatával jelentősen csökkentek az álláshirdetésre fordított kiadásaik. Míg öt évvel ezelőtt még szakértők úgy vélekedtek, hogy az internet teljesen átveszi az uralmat a nyomtatott formában és a médiában megjelenő hirdetések felett, addig mára egyértelművé vált, hogy a siker titka a módszerek ötvözésében van.
Érdekes, hogy a megkérdezettekben még mindig él az a tévhit, hogy online hirdetéssel csak bizonyos állást keresők érhetők el, ezért a legtöbben IT, értékesítő vagy marketinges lehetőségeket ajánlanak ilyen módon. A felmérésből az is kiderült, hogy a nagyvállalatok nagyobb valószínűséggel használják a toborzásnak ezt a fajtáját (72 százalék), mint az 500 főnél kevesebb alkalmazottat foglalkoztatók (47 százalék).
Menedzsment Fórum
Az e-toborzásra voksolnak a nagyvállalatok
Kulcsszerepet játszik a vállalatok sikerében az e-toborzás, melynek jelentőségét mára minden ötödik brit munkáltató felismerte.