[ajanlo=474][igazitas=left/]Az IDC felmérése szerint a második negyedévben összesen 188,7 millió mobiltelefont adtak el, ami 16,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbi és 7,3 százalékos az előző negyedéves adathoz képest. Ennek a forgalomnak a finn társaság csaknem egyharmadát, 32,2 százalékát (60,8 millió darab) bonyolította - közli az AFP. Ez a részesedés csaknem kétszerese a második legtöbb telefont értékesítő Motoroláénak, amely 33,9 millió eladott készülékével a piac forgalmának 18 százalékát uralja.
Utánuk a dél-koreai Samsung és LG Electronics következik 12,9, illetve 6,4 százalékkal. Szorosan a nyomukban, az ötödik helyen a Sony Ericsson áll 6,3 százalékos piaci részesedésével.
Az IDC elemzője szerint a high-tech készülékek iránt tapasztalható érdeklődés ellenére még mindig nagy az egyszerűbb telefonok kereslete is. A megfizethető készülékek forgalmazásával fenntartható az előfizetőszám egyenletes emelkedése, hiszen ezekkel lehet a fejlődő piacok kevésbé népes városait és vidéki területeit elérni.
Menedzsment Fórum
Az egyszerű telefonokkal tarol a Nokia
A Nokia az alapfunkciós telefonkészülékek megnövekedett forgalmának köszönhetően megtartotta vezető pozícióját a mobilpiacon. A cég éves szinten 33,9 százalékkal, negyedéves szinten pedig 13 százalékkal növelte eladásait.