A 30 ezer eurós (3,76 millió jen) eladási ár messze meghaladja az átlagos autóvásárlók fizetőképességét. Az ár magasabb a Toyota Prius alig valamivel több mint kétmillió jenes áránál, de mintegy egymillió jennel marad a Mitsubishi Motors Corp. tisztán elektromos i-MiEV modelljének ára alatt. Elemzők szerint tömeges értékesítésre ebben a méretkategóriában csak kétmillió jenes ár alatt nyílik lehetőség.
Az amerikai piaci árat még nem közölte a Nissan, de azt elemzők ezt 25-30 ezer dollár közöttire teszik. Az amerikai autóvásárlók 7.500 dolláros adókedvezményt vehetnek igénybe teljesen elektromos autó vásárlásakor. A Nissan 2011 márciusáig (a 2010-es japán pénzügyi év végéig) hatezer darabot tervez eladni az ötszemélyes elektromos autóból. A jármű végsebessége 140 kilométer óránként, hatótávja pedig 160 kilométer. "Tankolni" (Japánban 110 voltos) hálózati árammal lehet. Az akkumulátorok feltöltéshez több órára van szükség. A Leaf modell a Nissan és a Renault közös fejlesztése.
Carlos Ghosn, a Nissan és a Renault vezérigazgatója szerint 2020-ra 10 százalékra növekedhet a teljesen elektromos üzemű autók részaránya. Becslése meghaladja az ágazati szakértők előrejelzéseinek átlagát.
MTI/Menedzsment Fórum